czwartek, 27 sierpnia 2015

[4] Agatha Christie - "Niemy świadek"

~Witajcie !

Po dłuższych oczekiwaniach w końcu jest! Kolejna recenzja :) Zapraszam :) Nuta na dziś:









Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Niemy Świadek"
Ilość stron: 303
Wydawnictwo: Dolnośląskie



Pewnego dnia Herkules Poirot dostaje list, który był adresowany aż dwa miesiące wcześniej, Pisze do neigo starsza kobieta, która podejrzewa, że ktoś chyha na jej życie i jej dość wysoki majątek. Zaintrygowany postanawia spotkać się z kobietą. Gdy jednak dociera na miejsce, okazuje się że kobieta nie żyje - według lekarza zmarła śmiercią naturalną. Poirot znajduje jednak dowody na to, że kobieta została zamordowana. W kręgu podejrzanych jest najbliższa rodzina: rodzeństwo Teresa i Karol Arundell, siostrzenica Bella Tanios wraz z mężem, oraz służące i oddana dama do towarzystwa - Panna Lawson.

Każdy z nich chce pieniędzy zmarłej ...
Każdy mógł popełnić zbrodnię ...


Kto tak naprawdę jest mordercą?
Kto przejmie fortunę Emilii Arundell?
Czy morderca poprzestanie tylko na jednej ofiarze?


Moja ocena: 9/10


Czytałam już wiele kryminałów Agathy Christie i nigdy się nie zawiodłam :) To moja ulubiona autorka kryminałów. Jej książki czyta się lekko a zakończenie zawsze zaskakuje (przynajmniej mnie :) ). Tak było i tym razem. Kolejnym plusem jest główny bohater. Uwielbiam po prostu tego Belga o charakterystycznym zakręconym wąsie - Herkulesa Poirota :) Choć jest to kryminał, to dzięki niemu często się śmieję podczas czytania :) Polecam jak najbardziej ten kryminał i odsyłam do innych dzieł tej autorki ;)

Co prawda nie było zbyt wiele cytatów w tej książce, ale kilka udało mi się "wyłowić" :

  • "Gdzie nie ma wyobraźni, tam giną ludzie"
  • "Cierpliwość jest drogą do osiągnięcia celu"
  • "Dobrym humorem i cierpliwością można dużo osiągnąć'

~Do zobaczenia wkrótce ! 

Girl from Stars







1 komentarz:

  1. Agata Christie królową kryminałów!
    Po dawkę inspiracji zapraszam do mnie: http://magdalenabednarzewska.blogspot.com/2015/08/blake-little-rzezby-w-ruchu.html

    OdpowiedzUsuń