środa, 11 listopada 2015

[10] Stephen Chbosky - "Charlie"

~Witajcie!

Miło mi widzieć, że wciąż zaglądacie czasami na mojego bloga :) Niedługo stuknie już 500 wyświetleń :) Wow :DAle dosyć już gadania, czas do pracy :D






Autor: Stephen Chbosky
Tytuł: "Charlie"
Ilość stron: 218
Wydawnictwo: REMI


"Drogi Przyjacielu!

piszę do Ciebie, bo jako jedyny
mnie rozumiesz.
Chciałbym Ci opowiedzieć o moim
życiu, o seksie, narkotykach,
związkach, akceptacji ..."

Książka ma formę listów pisanych do nieznanego przyjaciela przez nastolatka imieniem Charlie, nieśmiałego i wycofanego, choć niezwykle inteligentnegoi wrażliwego ucznia pierwszej klasy liceum w Pittsburgu. Chłopak pisze o swoich pierwszych miłosnych doświadczeniach, relacjach w rodzinie, narkotykach i akceptacjach.


Moja ocena: 8/10

Wyobraźcie sobie, że każdego dnia jesteście sami: sami siedzicie w szkolnej ławce, spędzacie przerwę w szkole sami, w samotności spożywacie każdy szkolny lunch, sami wracacie do domu, w samotności spędzacie resztę dnia ... I tak co dzień ...
Każdy z nas poniekąd jest typem samotnika, ale czy ktoś z nas potrafiłby żyć tak dzień za dniem? Zapewne nie ... Ale Charlie jest inny ... A może tak naprawdę jest taki sam jak my? 
Ta książka tak naprawdę opisuje każdego z nas, jest aktualna po dziś dzień, dzięki czemu bardzo mi się podoba.
Jedynym minusem, jest jest to, że niektóre wątki są nierozstrzygnięte ... Wciągasz się, w niektóre wątki, jesteś zaciekawiony jak to wszystko się rozstrzygnie, a tu nagle ... nic xD Wątek zostaje niezakończony xD 
Ogółem książka bardzo mi się podobałą i zapewne zostanie w mej pamięci na długo :) 
A Wy co sądzicie ? Czytał ktoś z Was "Charliego"? Podzielcie się swą opinią, jestem jej bardzo ciekawa :)

Jak w każdej wartościowej książce, znalazłam kilka cytatów:

  •  "Zawsze tak dużo myślisz Charlie? Czy to coś złego? Niekoniecznie, ale czasem ludzie nie uczestniczą przez w to w życiu."
  • "Charlie, przyjmujemy miłość, jeżeli sądzimy, że na nią zasługujemy."
  • "Popatrzyłem w górę i miałem wrażenie, że znajdujemy się pod kopułą podobną do szklanej kuli śnieżnej, a Mark powiedział, że te cudowne gwiazdy to są dziuryw czarnej szklanej kopule i kiedy idziesz do nieba, szkło pęka i tam jest gwiezdna białą przestrzeń, która jest bielsza niż cokolwiek, ale nie razi oczu."
  • "Problem polega na tym, (...), że wszyscy wiecznie porównują jednych do drugich i to odbiera ludziom indywidualność."
  • "Gotów jestem umrzeć dla ciebie, ale nie będę dla ciebie żył."

Książka zrobiła taką furorę, że postanowiono zrobić film :) Jedną z głównych ról gra bohaterka Harrego Pottera - Emma Watson :) Oto zwiastun filmu:




Ocena filmu: 8/10

Polecam zarówno książkę jak i film :)
Kolejna recenzja już wkrótce :) 
Do zobaczenia!


Girl from Stars

1 komentarz: