niedziela, 27 września 2015

[8] Gayle Forman - "Zostań, jeśli kochasz"

~Witajcie ponownie !

Po dwu tygodniowej przerwie powracam do mojego ukrytego w słowach świata i do Was moi drodzy czytelnicy :)
Szkoła średnia daje straszny wycisk, mam coraz mniej czasu na czytanie, co dla mnie czasami staje się nie do zniesienia :/ W ciągu tych dwóch tygodni znalazłam jednak czas by przeczytać poniższą książkę i chciałabym podzielić się z Wami moją opinią :) Zapraszam :)











Autor: Gayle Forman
Tytuł: "Zostań, jeśli kochasz"
Ilość stron: 247
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi,  Mia trwa w stanie dziwnego zawiszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca ksiażka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.



Moja ocena: 8/10


To była chyba pierwsza książka, którą przeczytałam po obejrzeniu filmu. Przyznam szczerze, że po raz pierwszy w życiu ekranizacja jakiejś książki podobała mi się bardziej niż sama książka. Zazwyczaj w moim przypadku jest na odwrót :) Gdy książka ta dostała się w moje ręce, czułąm ogromne podekscytowanie, bo film bardzo mi się podobał i spodziewałam się, że książka zwali mnie z nóg ... Jak się okazało, trochę się rozczarowałam. 
Nie zrozumcie mnie źle, ta książka nie była zła, choć przyznam, że to nie była jedna z tych książek, które potrafiłam pochłonąć w ciągu jednego wieczoru ...
W książce zabrakło mi jednego z najpiękniejszych według mnie fragmentów z filmu. Mianowicie: piosenka Adama dla Mii ...
Uwierzcie mi, podczas tego fragmentu ryczałam jak bóbr xD To było takie piękne :D
W książce powiedział swoją przemowę, zakkończoną magicznym "stay" i ... tyle :/
Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli filmu, zamieszczam tą cudowną, końcową piosenkę :






Kocham <3 Hahaha :D

W książce było kilka dobrych cytatów, którymi chciałabym się z wami podzielić:


  • "Ludzie wierzą w to, w co chcą wierzyć"
  •  "Ale ty z dzisiejszego wieczoru jesteś tą samą dziewczyną, którą kochałem wczoraj i którą będę kochał jutro"
  •  "Uświadamiam sobie nagle, że umieranie jest proste. To życie jest trudne."
  •  "Czasem człowiek dokonuje w żuciu wyboru, a czasami to wybór stwarza człowieka"
  •  "Prawie się nie liczy. Musisz stawać czoło temu, co jest"
  • "Co ci mam powiedzieć? Miłość to dziwka"
  •  "Pamietać znaczyłoby tracić go wciąż na nowo, więc nie jestem pewna, czy mogłabym to znieść"

To by było na tyle :) Tych którzy nie oglądali tego filmu gorąco polecam :) Poniżej zamieszczam zwiastun filmu :) Co do książki ... Też polecam :) Nie jest jakaś cudowna, ale wydaje mi się, że warta przeczytania :)






I ta cudowna piosenka "Say something" <3
Muzykę z filmu i zwiastunu oceniam na 11/10 :D


Girl from Stars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz