sobota, 12 września 2015

[7] Marta Fox - "Niebo z widokiem na niebo"

~Witajcie !

Co nowego u Was? Jakie szalone plany na weekend? Mój plan wygląda następująco:
1. Łóżeczko
2. Kocyk
3. Jak najwięcej książek, które mogę "pochłonąć" byle bym tylko nie musiała się uczyć :D
No ale cóż ... Życie bywa okrutne ;)










Autor: Marta Fox
Tytuł: "Niebo z widokiem na niebo"
Ilość stron: 198
Wydawnictwo: Siedmioróg

Jest to współczesna opowieść o polskich nastolatkach: Kindze i Arturze, którzy są w sobie zakochani. Rozmawiają ze sobą wierszami, wysyłają do siebie e-maile, stwarzają swój poetycki pogląd na temat miłości, życia, rzeczywistości, która ich otacza.
Przedstawiona jest tu także historia jakże wielu współczesnych rodzin, nie umiejących okazać sobie choć odrobiny bliskości, nie potrafiących ze sobą szczerze porozmawiać ...



Moja ocena: 5/10



Marta Fox jest uważana za jedną z najlepszych polskich pisarek. Jest twórczość kierowana jest właśnie do młodzieży. Czytałam już wiele jej książek, choć nie należy do grona mych ulubionych pisarzy. Poprzednie książki tej autorki zdecydowanie bardziej mi się podobały, choć przyznam nie wiem dlaczego. Po wielu bardzo dorych recenzjach tej książi postanowiłam po nią sięgnąć.
Przyznam szczerze, że ciężko czytało mi się tę książkę. Czytając ostatnie strony cieszyłam się nie z tego, że poznam zakończenie tej historii, lecz dlatego, że cieszyłam się, że będę mogła zacząć jakąś ciekawszą książkę ...
Duży plus dla tej książki za wspaniałe dobranie pięknych wierszy, których jest pełno w tej historii. 
Zanim zaczęłam pisać tego posta z ciekawości przejrzałam kilka recenzji tej książki, i zauważyłam, że większość osób, która ją przeczytała jest bardzo zadowolona. Dlaczego więc moja ocena nie jest wyższa? Cóż ... Chyba po prostu nie przepadam za książkami polskich autorów ;) Ależ ze mnie okropna patriotka :D
A co Wy sądzicie o tej książce? Chętnie poznam waszą opinię :)


I na koniec cytaty:
  • "Plan pracy nad sobą, czyli tak właśnie trzymać:
1. Kochać mądrze, to znaczy tak, by każdy dzień był bogatszy
2. Kochać rozsądnie, czyli tak, jak ja nie chcę!
3. Nie robić sobie na złość, czyli kochać tak, jak chcę"

  • "To kim jesteśmy (dzisiaj) jest wynikiem tego, co myśleliśmy (wczoraj). Trzeba patrzeć na świat szeroko otwartymi oczami i widzieć w nim wszystko, także zło. Musi mi się to udać. Nikt nie jest doskonały, nic nie jest doskonałe ( poza kulą i trójkątem równobocznym ). "

Kolejna recenzja być może jutro lub w następnym tygodniu :)

Udanego weekendu! :)

Girl from Stars


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz