niedziela, 7 listopada 2021

[408] Alicja Sinicka - "Uwikłana"

 

~Witajcie kochani!

W to słoneczne niedzielne popołudnie zapraszam Was do lektury najnowszej recenzji :)






Autor: Alicja Sinicka
Tytuł: "Uwikłana"
Ilość stron: 360
Wydawnictwo: Kobiece
Data premiery: 27 października 2021






Zuza Wilk, poetka i instagramerka, zaczyna poznawać smak sukcesu. Jej debiutancki tom poezji okazał się bestsellerem, w planach ma kolejny, a profil na Instagramie rośnie z dnia na dzień. Mimo że dziewczyna rozwija skrzydła w działalności twórczej, sprawy rodzinne nie pozwalają jej w pełni cieszyć się tym, co osiągnęła. Wraz ze swoim chłopakiem, Michałem, postanawia wyjechać do urokliwego domku położonego w spokojnej miejscowości Zadry. Ale nie będą niestety sami: są tam już brat bliźniak Michała oraz ich wspólna przyjaciółka. Postarają się nie wchodzić sobie w drogę.

Zuza chce wyciszyć myśli i skoncentrować się na pracy nad drugim tomem poezji. Jednak powoli nabiera przeświadczenia, że wokół niej dzieją się niepokojące rzeczy. Ogarnia ją coraz większy lęk. Czy ktoś za tym stoi? Czy da się wytłumaczyć to, co ją spotyka? Czy dom tuż przy lesie, który miał być jej schronieniem, okaże się pułapką?

***

Przyznam szczerze, że nie do końca wiem, co napisać o tej książce. Czytałam ją cały tydzień, ale nie wynikało to z tego, że jest źle napisana bądź nieciekawa. Nie mniej jednak, widząc tyle pochlebnych opinii, oczekiwałam chyba czegoś więcej. A było po prostu poprawnie.

Pierwsza połowa książki jest dość monotonna i niestety niewiele się w niej dzieje. Poznajemy głównych bohaterów oraz nowe miejsce, do którego się przeprowadzają. Bliźniaków od początku nie polubiłam (i to nie tylko przez fakt, że rozważałam ich jako głównych podejrzanych). Z kolei Zuza momentami drażniła mnie swoją naiwnością i pewnego rodzaju niezaradnością.

Historię rozgryzłam w 50-60%, a kwestie, których się nie domyśliłam ,nie zaskoczyły mnie tak, jak oczekiwałam. Alicja Sinicka ma bardzo ciekawe pióro – cała historia owiana jest aurą tajemniczości i pewnej mroczności. Nie mniej jednak po zakończonej lekturze czuję niedosyt.

Książki autorki cieszą się sporym powodzeniem, więc być może Was „Uwikłana” zachwyci bardziej niż mnie. Z chęcią sięgnę po inne thrillery autorki – być może inne jej powieści przypadną mi do gustu.





Moja ocena: 6/10
















Czytaliście "Uwikłaną"? Znacie inne powieści autorki? :)






Girl from Stars


2 komentarze:

  1. Jestem ciekawa tej historii, ale trochę zniechęca mnie monotonia na początku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość autorki już miałam okazję poznać i polubić.

    OdpowiedzUsuń