poniedziałek, 31 lipca 2023

[512] Toshikazu Kawaguchi - "Zanim wystygnie kawa. Opowieści z kawiarni"

 

~Witajcie kochani!

Wyobraźcie sobie, że macie możliwość cofnięcia się do przyszłości, by móc spotkać się ze zmarłą osobą. Z kim chcielibyście się zobaczyć? ♥








Autor: Toshikazu Kawaguchi
Tytuł: "Zanim wystygnie kawa. Opowieści z kawiarni"
Ilość stron: 205
Wydawnictwo: Relacja
Data premiery: 17 maja 2023






Mała kawiarnia w Tokio pozwala swoim gościom na podróż w czasie. Pod warunkiem, że wrócą, zanim wystygnie kawa.

Do przeszłości wraca mężczyzna, aby spotkać się ze zmarłym dwadzieścia dwa lata temu najlepszym przyjacielem, pokiereszowany życiem syn rozmawia z matką, na której pogrzeb nie dotarł, dawny narzeczony wraca zobaczyć się z dziewczyną, której nie mógł poślubić, a emerytowany policjant spotyka się z żoną, której nigdy nie dał prezentu urodzinowego.


***

Nie miałam jeszcze okazji poznać pierwszej części „Zanim wystygnie kawa”, jednak ogrom pozytywnych recenzji sprawił, że poczułam się mocno zaintrygowana tą pozycją. Jakiś czas temu miałam przyjemność przeczytać „Fotografa utraconych wspomnień”, który całkowicie skradł moje serducho. Dlatego też wobec tej pozycji miałam pewne oczekiwania. Na całe szczęście – nie zawiodłam się.

Bardzo spodobał mi się pomysł na tę historię – bohaterowie mają wyjątkową szansę na cofnięcie się do przeszłości, by móc spotkać się ze zmarłą osobą. Muszą oni jednak pamiętać, że to spotkanie w żaden sposób nie wpłynie na teraźniejszość, a ich powrót musi mieć miejsce, zanim wystygnie kawa.

Tym razem poznajemy czwórkę różnych bohaterów. Historia każdego z nich jest zupełnie inna. Każdy z nich kierował się innymi pobudkami, aby spotkać się z daną osobą. Każde spotkanie miało inny charakter, choć z pewnością każde z nich było pełne emocji i wzruszeń.

Zdecydowanie najbardziej intrygującą postacią była Kazu. Choć autor pokazał wiele jej obliczy, a przy tym odsłonił nieco jej maskę tajemniczości, to nadal postać ta jest pełna zagadek.

Kolejny tom tej bestsellerowej serii jest w trakcie przygotowania. Jestem ogromnie ciekawa co autor dla nas przygotuje. Zanim jednak to nastąpi, mam nadzieję, że uda mi się poznać tom pierwszy.





Moja ocena: 8/10







Czytaliście tę lub pierwszą część? ♥




Girl from Stars

2 komentarze:

  1. Kupiłam ją ostatnio i mam ją w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czekam na przesyłkę, w której między innymi znajdują się obie części tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń