piątek, 3 lutego 2017

[77] Jandy Nelson - "Oddam ci słońce"




~Witajcie kochani!

Dlaczego czas wolny płynie tak szybko? Nie tak dawno rozpoczęłam ferie, a tu za chwilkę skończy się pierwszy tydzień :(
A ja mam jeszcze całą półkę świetnych książek, które chciałabym przeczytać? :D
Uff! :)

Na dzisiaj przygotowałam dla Was recenzję świetnej książki, opowiadającej o potędze miłości między rodzeństwem ... 
Zapraszam!







Autor: Jandy Nelson
Tytuł: "Oddam ci słońce"
Ilość stron: 376
Wydawnictwo: Moondrive
Data premiery: 12 sierpnia 2015












O powieści „Oddam ci słońce”, autorstwa Jandy Nelson słyszałam wiele,  bardzo dobrych opinii.  Nie mniej jednak nigdy nie ciągło mnie do niej na tyle, by ostatecznie po nią sięgnąć. Obecnie – gdy skończyłam ją czytać – żałuję, że tak długo zwlekałam …




JUDE

Czasem nawet najpiękniejszy świat, w którym wschody słońca trwają cały czas, nie może wynagrodzić doznanych krzywd.
Pełna energii buntowniczka zabiegająca o uwagę matki. Samotna i skrycie romantyczna. Podjęła wiele złych decyzji, których skutki musi ponieść.
Kiedyś brat bliźniak był jej najlepszym przyjacielem...

NOAH

Czasem pragniesz czegoś tak bardzo, że jesteś gotów oddać za to cały świat. Nawet słońce.
Noah jest nieśmiały i delikatny. Skonfliktowany z ojcem, silnie związany z matką. Zakochany w sztuce. Marzy o tym, żeby zostać artystą. Jednak staje się kimś, kim nigdy nie chciał być. 
Kiedyś on i Jude, jego siostra bliźniaczka, byli nierozłączni…






Przyznaję otwarcie  - początkowo ta powieść mnie nie zachwyciła. Byłam do niej wręcz negatywnie nastawiona. Akcja wydawała mi się być zbyt nudna, bohaterowie zbyt banalni, a te ciągłe aluzje i wstawki artystyczne, nawiązujące do malarstwa były dla mnie nielogiczne i niezrozumiałe. Mimo iż jestem osobą otwartą na sztukę, to jednak niektórych artystów ciężko mi zrozumieć. Takim artystą był Noah ... I Jude w zasadzie też. Mimo to, gdy zagłębiłam się w tą historię i poznałam bliżej tą dwójkę, to stwierdziłam, że ta historia wcale nie jest taka zła, wręcz przeciwnie.



Autorka ma świetny styl pisania. Książkę czyta się lekko i z dużą przyjemnością. Jest w tej książce mnóstwo opisów, które nie są takie jak w każdej klasycznej młodzieżówce. Tutaj wszystko związane jest ze sztuką. Znajdziecie tutaj mnóstwo świetnych złotych myśli, dotyczących życia, miłości, relacji rodzinnych itp.






Wbrew pozorom historia zawarta w książce „Oddam ci słońce” nie opowiada tylko o relacjach między rodzeństwem. Poruszane są tu problemy takie jak: brak dobrej komunikacji między członkami rodziny, akceptacja samego siebie, czy też problem nastawienia społeczeństwa na homoseksualizm.  

Mimo iż jest to książka należąca do grupy  New Adult, to historia ta zawiera mnóstwo „mądrości życiowej”, przez co wydaje mi się, że nie zachwyci ona tylko młodszą grupę czytelników. Po tą historię mogą śmiało sięgnąć także i dorośli.




Bardzo urzekła mnie okładka tej książki. Zdecydowanie bardziej podoba mi się od tej zagranicznej. Podzielenie okładki na dwie części Noah & Jude było strzałem w dziesiątkę! Okładka zdecydowanie przyciąga wzrok, a to tło, wyglądające jak pomalowane płótno, oddaje ten artystyczny klimat tej książki.



Podsumowując, książka „Oddam ci słońce” jest bardzo ciepłą historią, z dobrze przemyślaną fabułą, która powinna trafić do serc zarówno młodszych, jak i tych bardziej dojrzałych czytelników. Polecam!







Moja ocena: 8/10





Kto z Was czytał "Oddam ci słońce"?
Co o niej sądzicie?




Girl from Stars














13 komentarzy:

  1. brzmi ciekawie :) poszukam jej u siebie w księgarniach :-) Pozdrawiam Cię serdecznie. Zapraszam w wolniejszej chwili do mnie na bloga :) może znajdziesz coś dla siebie :) http://szeptamozeszelestduszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę czytałam i ogromnie mi się podobała :)
    To jedna z moich ulubionych pozycji tuż obok "Niebo jest wszędzie" :D
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się złapałam na tym, że ferie jakoś za szybko mi uciekają! Jestem zakochana w "Oddam ci słońce" za to, że jest tak oryginalna na tle innym młodzieżówek.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona książka. Cieszę się, że ją przeczytałam i że ją posiadam, bo jej egzemplarze powoli się wyczerpują i trudno jest ją dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka bardzo mnie kusi i muszę w końcu po nią sięgnąć. Przyznam, że okładka jest niezwykle kreatywna. ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam już kiedyś zakupić tą książkę ale tak jakoś się do niej wstrzymuje, nie wiem czemu tak się dzieje. Ale skoro ty się przelamałaś i tak ci się podobała to chyba ja też muszę w końcu
    Pozdrawiam zapiskizgredka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Od jakiegoś czasu mam chęć na te powieść. Słyszałam wiele pozytywnych opinii i Twoja również jest na plus :)
    Pozdrawiam ciepło,
    Książkomania

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa tej książki, muszę po nią sięgnąć

    OdpowiedzUsuń
  9. Na początku tez mnie właśnie wynudziła trochę. Ale potem sie rozkręca i w sumie całkiem ciekawa książka :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  10. Po pierwsze - piękny wygląd bloga! ♥ Co do książki - od dawna mam ją w planach i mam nadzieję nadrobić braki, bo historia zapowiada się naprawdę interesująco i mam nadzieję, że spodoba mi się jeszcze bardziej niż Tobie :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie była trochę zbyt artystyczna, albo po prostu ja jestem zwykłym szarym polaczkiem, który nie rozumie sztuki xd
    Piękny blog!!

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Oddam Ci Słońce to cudowna książka, wręcz magiczna momentami. Całe to ukazanie sztuki w tego typu historii całkiem mnie kupiło :D ♥ No i sam motyw z bliźniakami był bardzo dobrym zagraniem.

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka ta już "chodzi" za mną od pewnego czasu, więc miło jest przeczytać pozytywną recenzję. Może niedługo uda mi się po nią sięgnąć :)

    Pozdrawiam,
    Izabella, Gwiezdne Kroniki

    OdpowiedzUsuń