wtorek, 25 stycznia 2022

Anna Lisowiec, Aleksandra Anna Sikorska - "Między palcami a ciszą kolory jej duszy się kołyszą"

 

~Witajcie kochani!

Miałam dość długi zastój czytelniczy. Nie miałam kompletnie ochoty na czytanie. Ten stan minął, bowiem dziś w końcu z chęcią sięgnęłam po książkę :)
Także mam nadzieję, że w najbliższych dniach będę tu bardziej aktywna :)




Dziś wyjątkowo nie będę pisać o kreacji bohaterów, pomyśle na fabułę czy też piórze autora/ki.
Dziś opowiem Wam o pewnej utalentowanej dziewczynce, która przez swoje prace komunikuje się ze światem.




Ola ma 11 lat. Jej abstrakcyjne, pełne żywych barw obrazy, są wynikiem wykorzystania nie tylko dłoni, ale także szyszek, liści, patyków, żołędzi czy też zabawek. Niektóre prace powstały w ciągu kilku minut, a niektóre w ciągu kilku tygodni, miesięcy.




Ola ma autyzm. To właśnie za pomocą swoich prac kontaktuje się ze światem: „Ona nie krytykuje, lecz rozmawia z nami. Słowa ubiera w barwy, przemawia kolorami”. Zawarte są w nich liczne słowa, myśli i uczucia. Dziewczynkę pięknie opisuje autorka wierszy, zawartych w tym tomiku: „Ona jest jak piękny motyl, wrażliwa na dotyk… Bez dotykania”.




Nie będę się rozwodzić nad oceną prac Oli, bowiem kompletnie się na tym nie znam. Ale nawet taki laik w kwestii sztuki, śmiało może przyznać, że ta dziewczynka ma ogromny talent. Wpatrując się w jej obrazy, aż ciężko uwierzyć, że ma ona dopiero 11 lat. Jestem pod ogromnym wrażeniem jej talentu. 




Jeśli chodzi o same wiersze, to było kilka utworów, które mi się spodobały. Nie mniej jednak uważam, że reprodukcje prac Oli całkowicie pochłaniają uwagę czytelnika, spychając utwory Anny Lisowiec na dalszy plan. 





Prace Oli doczekały się już wielu wystaw w Polce. Gratuluję sukcesów młodej artystce i trzymam kciuki za jej dalszy rozwój.




Girl from Stars 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz