niedziela, 9 października 2022

[461] Katarzyna Bester - "Spacer w deszczu"

 

~Witajcie kochani!

Z jaką książką rozpoczęliście październik? ♥







Autor: Katarzyna Bester 
Tytuł: "Spacer w deszczu"
Ilość stron: 298
Wydawnictwo: Amare
Data premiery: 8 czerwca 2022








Wychodząc za Martina, Scarlett była przekonana, że znalazła receptę na miłość i szczęście. Niestety kolejne zakończone niepowodzeniem próby zajścia w ciążę sprawiają, że do ich związku wkrada się chłód. Poszukując wsparcia i zrozumienia, Scarlett znajduje je… między regałami księgarni, w której pracuje.

Przypadkowe spotkanie z Jamesem, muzykiem o hipnotyzującym spojrzeniu, budzi w niej nieodczuwany od dawna apetyt na życie. Ale wraz z nim pojawiają się wątpliwości. Zagubiona młoda kobieta zaczyna się zastanawiać, czy wizja życia, jakie zaplanował dla nich Martin, jest tym, czego ona sama pragnie. Tymczasem narastająca między nią a Jamesem fascynacja powoli przeradza się w pożądanie…

***

Pióro pani Kasi miałam okazję poznać jakiś czas temu, czytając „Ucieczkę z nieznajomym”. Stworzona przez autorkę historia bardzo mi się podobała. Była przemyślana i dopracowana. Autorka poruszała trudne tematy, m.in. przemoc domową, a przy tym przelała na kartki papieru odrobinę humoru, dzięki któremu odbiór tej historii był zdecydowanie łatwiejszy.

Po „Spacer w deszczu” sięgnęłam w ciemno i nie żałuję swojej decyzji. Jest to ciekawa historia pokazująca tą mniej kolorową stronę małżeństwa. To opowieść o tym, jak łatwo zatracić siebie na rzecz tego, by uszczęśliwić innych. Jak często ze względu na uczucia, rezygnujemy ze swoich marzeń, planów. Rezygnujemy z siebie.

Tym razem Katarzyna Bester poruszyła trudny i bolesny temat, jakim jest bezpłodność. Wykreowała ciekawe postacie, jednak moje serce skradli rodzice Scarlett (a zwłaszcza jej mama), której wsparcie i bezgraniczna miłość chwytała mnie za serce.

Pierwsza połowa książki bardziej porwała mnie emocjonalnie. Poznanie rozterek z jakimi borykała się główna bohaterka, bardziej zaangażowało mnie w tą historię. Zdecydowanie bardziej ją przeżywałam. Z kolei ostatnie rozdziały były już dla mnie zbyt przesłodzone i wyidealizowane, a co za tym idzie – trochę nudne.

„Spacer w deszczu” to życiowa historia, skłaniająca do refleksji. Posiada drobne mankamenty, jednak w ogólnym rozrachunku wypada naprawdę bardzo dobrze.





Moja ocena: 6/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Amare.






Znacie inne powieści autorki? ♥




Girl from Stars


2 komentarze: