środa, 19 października 2022

[462] Alexandra Bracken - "Mroczne umysły"


 ~Witajcie kochani!

Październik zdecydowanie nie jest dla mnie owocny czytelniczo. Nawał pracy i zajęcia na uczelni zdecydowanie nie sprzyjają mojemu czytelnictwu.

Dziś jednak kilka słów o genialnej powieści młodzieżowej ♥






Autor: Alexandra Bracken
Tytuł: "Mroczne umysły"
Ilość stron: 476
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 17 sierpnia 2022










Mam na imię Ruby.
Potrafię wedrzeć się do twojego umysłu, a nawet wymazać wspomnienia. Jako dziecko zostałam wysłana do obozu „rehabilitacyjnego” dla takich jak ja. Zieloni, Niebiescy, Żółci, Pomarańczowi, Czerwoni. Mroczne umysły. Zostałam przydzielona do Zielonych, ale w rzeczywistości jestem ostatnią z Pomarańczowych. Ukrywam to, żeby przetrwać…

***

Trylogię „Mroczne umysły” miałam okazję poznać kilka lat temu, gdy premierę miało jej pierwsze wydanie. Upływ czasu zdecydowanie wymazał z mojej pamięci szczegóły tej historii, jednak pamiętam, że byłam zachwycona tą historią. Podczas lektury wiele części układanki wskakiwało na swoje miejsce zdecydowanie szybciej, bowiem gdzieś w zakamarkach pamięci ta historia się zapisała. Nie odbierało mi to jednak przyjemności z czytania. Co więcej, mogę śmiało stwierdzić, że „Mroczne umysły” to rewelacyjny początek trylogii dystopijnej dla młodzieży.

Jestem pod wrażeniem pomysłu na tę historię: wykreowany świat, różnorodne postacie, wartka i trzymająca w napięciu akcja – to wszystko składa się na wciągającą opowieść o przyjaźni, walce o równość i lepsze jutro.

Ruby, Liam, Pulpet i Zu – dawno już tak nie zżyłam się z bohaterami książki, jak w tym przypadku. Każdy z nich jest zupełnie inny, ale razem tworzą niezwykle spójną całość. Zespół, który jest dla siebie jak rodzina. Losy każdego z nich podążyły w różnych kierunkach, dlatego tym bardziej chciałabym drugi tom na już.

Choć książka ta liczy sobie prawie pięćset stron, to przez całość dosłownie się przepływa. Jest to jedna z tych historii, które ciężko odłożyć – choćby na moment. Akcja jest bardzo wartka – nie ma czasu na głębszy oddech. Dominuje uczucie niepewności i niepokoju. Do samego końca tak naprawdę nie wiadomo komu zaufać, a kto jest prawdziwym wrogiem.

W 2018 roku premierę miała ekranizacja pierwszej części tej trylogii. Miałam w planach ją obejrzeć, jednak negatywne opinie znacznie przeważają nad pozytywnymi. Dlatego chyba pozostanę wierna wersji książkowej.

„Mroczne umysły” to idealna propozycja dla wielbicieli powieści dystopijnych. Choć jest to literatura młodzieżowa, to jednak może spodobać się również dojrzalszym czytelnikom. Ja osobiście jestem nią zachwycona!






Moja ocena: 8/10




Za książkę "Mroczne umysły" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.










Znacie tę trylogię albo inne powieści autorki? ♥




Girl from Stars





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz