wtorek, 25 października 2022

[463] Philip Reeve - "Meluzyna Noctis i mroczna głębia"


 ~Witajcie kochani!

W przerwie od pisania planu pracy magisterskiej, przygotowałam opinię o ciekawej powieści dla młodszych czytelników ( i nie tylko!). Zapraszam ♥






Autor: Philip Reeve
Tytuł: "Meluzyna Noctis i mroczna głębia"
Ilość stron: 295
Wydawnictwo: Literackie
Data premiery: 7 września 2022








Mieszkańcy Burzomorza żyli w ciągłym strachu przed wielką wodą i czającą się w niej tajemniczą, legendarną Gorm. Ich jedyną ochroną był czuwający w Strażnicy Zachodzącego Słońca potomek rodziny Noctis, który codziennie wypatrywał na zachodzie dziwnych zjawisk. Pojawiały się w godzinie zmierzchu, kiedy ściany między światami stają się coraz cieńsze, a przez powstałe w nich szczeliny może prześlizgnąć się zło.

Meluzyna była inna, śniła o oceanie. To wielka woda przywiodła ją na Jesienne Wyspy, które stały się domem dziewczynki. Kiedy była niemowlęciem na brzegu odnalazł ją i przygarnął Strażnik Burzomorza, Andrewe Noctis. Spokojny świat jedenastoletniej Meluzyny zachwiał się jednak w posadach, gdy jej opiekun utonął, trzymając straż. Teraz to ona musi pilnować brzegów wyspy i zachodnich rubieży.

Z jaką tajemną siłą czyhającą w Mrocznej Głębi przyjdzie się zmierzyć dziewczynce? Czy odkryje od dawna skrywany sekret i ocali Burzomorze?

***

Po literaturę dziecięcą od Wydawnictwa Literackiego sięgam w ciemno – mam bowiem pewność, że się nie zawiodę. Tak też i było w przypadku historii „Meluzyna Noctis i mroczna głębia”.

Jest to baśniowa opowieść, gdzie to, co ludzkie, miesza się z tym, co magiczne. Philip Reeve zaprasza nas do krainy pełnej morskich stworów, ukrytych wysp i cichego nawoływania z morza…

Po raz kolejny dostajemy ciekawą powieść dla młodszych czytelników, z niezwykle odważną bohaterką, która nie raz zaskoczy swoją dojrzałością i bystrym umysłem. Wszystko byłoby idealnie, jednak brakowało mi jakiegoś elementu zaskoczenia. Udało mi się przewidzieć kilka istotnych kwestii, przez co nie była to jedna z tych „nieodkładanych” książek.

Ciężko nie wspomnieć o pięknym wydaniu tej historii – Wydawnictwo Literackie zdecydowanie zna się na tej robocie, a wydawane przez nich powieści z tego gatunku, za każdym razem zachwycają mnie swoją szatą graficzną.

„Meluzyna Noctis i mroczna głębia” to opowieść o odkrywaniu samego siebie i poszukiwaniu swojego miejsca na świecie. Nie trafi ona do mojej topki ulubionych powieści dla dzieci, nie mniej jednak bardzo mi się podobała i jest zdecydowanie warta Waszej uwagi.





Moja ocena: 6/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Literackiemu.






Sięgacie czasem po literaturę dziecięcą? ♥





Girl from Stars


3 komentarze: