wtorek, 13 czerwca 2023

[505] Joanna Balicka - "Co wyszeptał nam deszcz"

 

~Witajcie kochani!

Czy poznaliście już jakąś historię, która z pewnością trafi do Waszej topki najlepszych książek tego roku? ♥






Autor: Joanna Balicka
Tytuł: "Co wyszeptał nam deszcz"
Ilość stron: 307
Wydawnictwo: NieZwykłe
Data premiery: 22 lutego 2023







Rain Sullivan i Olivia Hale wychowywali się razem, mimo że nie łączyły ich więzy krwi. Ale połączyło ich coś znacznie silniejszego: uczucia, pragnienia i plany, a także obietnica, że będą przyjaciółmi aż do śmierci.

Życie jednak błyskawicznie zweryfikowało naiwne marzenia. Rain wyjechał, by zostać światowej sławy raperem. Szybko okazało się, że sen o sławie ma swoją cenę. Wydawało się, że jego życie pędzi bez hamulców. Używki omal go nie zabiły.

Po powrocie z odwyku Rain postanawia odbudować swój wizerunek. Manager namawia go, żeby wziął udział w programie fundacji spełniającej marzenia osób z chorobami krytycznymi.

W tym czasie życie Olivii wywróciło się do góry nogami, bo lekarze przekazali jej brutalną prawdę o chorobie. Dziewczyna musiała zrezygnować z realizacji marzeń, które do tej pory pomagały jej przetrwać wykańczające leczenie.

***

I znów trafiłam na historię, która pod względem emocjonalnym zmiotła mnie z planszy. Niby miałam świadomość tego, że ta książka będzie trudna, jednak nie byłam przygotowana na to, że aż tak mnie poruszy…

„Co wyszeptał nam deszcz” to przepiękna, choć pełna bólu historia, o przyjaźni, miłości, rodzinie. To niezwykle trudna opowieść pokazująca jak śmiertelna choroba wpływa nie tylko na dotkniętą przez nią osobę, ale i jej bliskich. Momentami serce się kraje. I choć człowiek ma świadomość, że to fikcja literacka, to jednak takie dramaty dotykają ludzi na co dzień…

W podziękowaniach autorka przyznała, że historia ta inspirowana była prawdziwymi wydarzeniami. To się czuje. Każda emocja, jaką chciała przekazać autorka wypadła autentycznie. Każdy kolejny rozdział łamał moje serce coraz bardziej.

Zakończenie nie było dla mnie żadnym zaskoczeniem, a jednak podczas czytania miałam łzy w oczach. Z pewnością historia Olivii i Raina na długo wyryje się w nie tylko mojej pamięci, a przede wszystkim w sercu. Z pewnością trafi do topki najlepszych książek tego roku.

Przeczytajcie. Nie pożałujecie.





Moja ocena: 10/10






Czytaliście? Macie w planach? ♥




Girl from Stars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz