środa, 27 grudnia 2023

[539] Charles Dickens - "Opowieść wigilijna, czyli kolęda prozą"

 

~Witajcie kochani!

Macie swoją ulubioną powieść świąteczną? ♥





Autor: Charles Dickens
Tytuł: "Opowieść wigilijna, czyli kolęda prozą"
Ilość stron: 153
Wydawnictwo: Literackie
Data premiery: 8 listopada 2023







Ebenezer Scrooge nie lubi ludzi, nie znosi świąt, gardzi radością i dba jedynie o własny interes, który przynosi pieniądze. Nie ma wszak nic cenniejszego niż majątek! Scrooge wierzy w to święcie, aż do pewnego wigilijnego wieczoru, kiedy to skąpca i samotnika odwiedzają kolejno: Duch Marleya – byłego wspólnika, Duch Świąt Obecnych, Duch Świąt Minionych oraz Duch Świąt Przyszłych.

Ta noc odmieni Scrooge’a na zawsze, a i w waszych sercach rozpali nadzieję i wiarę. Przeczytajcie, obejrzyjcie, a uwierzycie na nowo w Ducha Świąt Bożego Narodzenia!

***

Choć czytanie książek pokochałam już od najmłodszych lat, to jednak lektury szkolne to nie była moja bajka. Były jednak wśród nich perełki, które do dziś darzę ogromnym sentymentem. Taką książką była „Opowieść wigilijna” Charles’a Dickensa.

To ponadczasowa historia przywracająca wiarę w magię Świąt Bożego Narodzenia. Dająca nadzieję na lepsze jutro. Historia Scrooge’a pokazuje, że każdy ma szansę odmienić swój los. To od nas zależy, jakie decyzje podejmiemy i jakimi wartościami będziemy się kierować w życiu.

Powiedzieć, że jestem zachwycona tym wydaniem, to jakby nic nie powiedzieć. Lisa Aisato to mistrzyni w swym fachu. To wydanie tego ponadczasowego klasyku to literacka uczta dla oczu i duszy.

Ogromnie się cieszę, że to przepiękne wydanie zagościło w mojej biblioteczce. Jestem przekonana, że będę wracać do niej co roku, w okresie Świąt.




Moja ocena: 9/10




Znacie "Opowieść wigilijną"? ♥


Girl from Stars 

1 komentarz: