niedziela, 28 lutego 2016

"Kto miłości nie zna, ten żyje szczęśliwy"



~Witajcie kochani!

W tym poście wyjątkowo mam dla Was krótką recenzję ... Lektury :)
Zapraszam :)




Źródło




Autor: Adam Mickiewicz
Tytuł: "Dziady. Część IV"
Ilość stron: 59




W dniu Wszystkich Świętych co rok, na ziemię przychodzi Gustaw - zakochany młodzieniec, który popełnił samobójstwo z powodu nieszczęśliwej miłości. Odwiedza dom pastora i to jemu opowiada swoją jakże tragiczną historię.
Równo o północy znika ...





Moja ocena: 7/10



Gdy moja nauczycielka oznajmiła nam, że mamy to przeczytać, wraz z III częścią (której recenzję także dodam :P) byłam szczerze niezbyt zadowolona. Nie przepadam za takimi utworami, gdyż wymagają one ode mnie dużego zaangażowania: pełne skupienie i myślenie (czyli odpadało czyatnie + słuchanie muzyki, co tak uwielbiam :) 
W tym wypadku byłam jednak mile zaskoczona. Była to piękna opowieść o niespełnionej miłości, młodzieńczego zakochania bez wzajemności. Do serca przypadł mi też cytat kończący utwór:




"Kto miłości nie zna, ten żyje szczęśliwy"





Tyle życiowej prawdy w kilku prostych słowach ...
Bardzo podobają mi się lektury, które mają w sobie jakiś przekaz, i co ważniejsze ten przekaz odczuwam tak, jak gdyby był skierowany tylko do mnie.




A co Wy sądzicie?
Kto czytał? Męczyliście się przy czytaniu czy wręcz przeciwnie?





Girl from Stars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz