niedziela, 28 lutego 2016

[24] Adam Mickiewicz - "Dziady. Część IV"



~Witajcie kochani!

W tym poście wyjątkowo mam dla Was krótką recenzję ... Lektury :)
Zapraszam :)




Źródło




Autor: Adam Mickiewicz
Tytuł: "Dziady. Część IV"
Ilość stron: 59




W dniu Wszystkich Świętych co rok, na ziemię przychodzi Gustaw - zakochany młodzieniec, który popełnił samobójstwo z powodu nieszczęśliwej miłości. Odwiedza dom pastora i to jemu opowiada swoją jakże tragiczną historię.
Równo o północy znika ...





Moja ocena: 7/10



Gdy moja nauczycielka oznajmiła nam, że mamy to przeczytać, wraz z III częścią (której recenzję także dodam :P) byłam szczerze niezbyt zadowolona. Nie przepadam za takimi utworami, gdyż wymagają one ode mnie dużego zaangażowania: pełne skupienie i myślenie (czyli odpadało czyatnie + słuchanie muzyki, co tak uwielbiam :) 
W tym wypadku byłam jednak mile zaskoczona. Była to piękna opowieść o niespełnionej miłości, młodzieńczego zakochania bez wzajemności. Do serca przypadł mi też cytat kończący utwór:




"Kto miłości nie zna, ten żyje szczęśliwy"





Tyle życiowej prawdy w kilku prostych słowach ...
Bardzo podobają mi się lektury, które mają w sobie jakiś przekaz, i co ważniejsze ten przekaz odczuwam tak, jak gdyby był skierowany tylko do mnie.




A co Wy sądzicie?
Kto czytał? Męczyliście się przy czytaniu czy wręcz przeciwnie?





Girl from Stars

1 komentarz:

  1. Mickiewicz pisze o naturze i duchu w piersiach, kochankami są materializm i duchowość, wszędzie są przenośnie , jednak trzeba do tego opowiadania przeczytać co również sugeruje Mickiewicz ,, natura wszechrzeczy Titus lucretius carus oraz Marek aureliszA rozmyślania . Można do tego przesłuchać płytę rapera który się zabił w młodocianym wieku ,, magik nazwał zespół kaliber 44 w płycie zatytułowanej inspiracją książki, właśnie wzorując się na owej książce magik stworzył płytę księga tajemnicza prolog tam jest utwór jestem inny od was wszystkich gdzie jest zawarta tres również na temat ducha siedzącego w piersiach, męski pierwiastek i ciała z duszą, czyli materializmu żeński pierwiastek , w starodrukach jest zawarta treść naszego istnienia lecz ludzie źle interpretują wszytsztko na poziom materializmu , ale po wgłębieniu się w te wszystkie pisma jedno jest tam spójne duch w piersiach z innego wymiaru niszczący nam nasze na pozór poukładane życie , oraz ciało i materializm oblane snem na jawie lub jak kto woli filmem.

    OdpowiedzUsuń