poniedziałek, 21 października 2019

[266] [PRZEDPREMIEROWO] Greer Hendricks, Sarah Pekkanen - "Anonimowa dziewczyna"



~Witajcie kochani!

Tą wieczorową porą, zapraszam na recenzję ciekawego thrillera, którego premiera już jutro!










Autor: Greer Hendricks, Sarah Pekkanen
Tytuł: "Anonimowa dziewczyna"
Ilość stron: 446
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data premiery: 22 października 2019










Duet Hendricks & Pekkanen poznałam przy okazji lektury „Żony między nami”, o której było dość głośno w minionym roku. Pomimo iż thriller ten nie zwalił mnie z nóg, to jednak był na tyle dobry, bym w przyszłości sięgnęła po inne historie tej dwójki. I tak oto w moje ręce trafiła „Anonimowa dziewczyna”. 

Gdy Jessica Farris zgłasza się do udziału w badaniu psychologicznym prowadzonym przez tajemniczą doktor Shields jest przekonana, że będzie musiała jedynie odpowiedzieć na kilka pytań, po czym odbierze wynagrodzenie i na tym skończy się jej rola.
Jednak gdy pytania stają się coraz bardziej natarczywe i dogłębne, a sesje badawcze przeradzają się w zadania do wykonania, podczas których Jessica dostaje wytyczne, jak ma się ubrać i zachowywać, dziewczyna zaczyna mieć odczucie, że doktor Shields zna jej myśli... i wie, co Jess ma do ukrycia.
W im większą Jess popada paranoję, tym bardziej jasne staje się dla niej, że nie wie już, co w jej życiu jest realne, a co stanowi jeden z eksperymentów manipulacyjnych doktor Shields. Uwikłana w sieci podstępnych oszustw i zazdrości, dziewczyna szybko się przekonuje, że niektóre obsesje bywają zabójcze... 

Cała historia jest niezwykle tajemnicza i zdecydowanie skłania do bardziej dokładnej lektury, czytania między wierszami. Nie mniej jednak wszystko rozwijało się strasznie mozolnie. Jak dla mnie akcja rozkręcała się za wolno, choć trzeba przyznać, ze autorki potrafią utrzymywać w swoich historiach klimat grozy, niepewności, strachu. 

Narracja została poprowadzona z perspektywy głównej bohaterki i dr Shields, która zwraca się bezpośrednio do Jess. Główną bohaterkę od razu polubiłam. Jej szczerość, bijącą od niej prawdę, ale przede wszystkim ciekawą osobowość. 

Zakończenie mi się spodobało, choć chyba oczekiwałam czegoś więcej. 
Pełno w tej historii tajemnic i kłamstw. Z zaciekawieniem obserwowałam tą niezdrową fascynację panią doktor, jaka narasta u głównej bohaterki. Sama postać psychoterapeuty jest również ciekawie skonstruowana. 

O co tak naprawdę chodzi w tych badaniach? W czym tkwi haczyk? Który z bohaterów jest tym złym? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w „Anonimowej dziewczynie”, której premiera już jutro. Polecam! 






Moja ocena: 7/10





Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.





Macie w planach ten thriller? :)





Girl from Stars

5 komentarzy:

  1. Jestem w trakcie lektury i na razie nie rozgryzłam tej książki. JEszcze. Ale czyta się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiedzi jak i pierwsze recenzje zwróciły moją uwagę na ten tytuł.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. To jedna z tych premier, na które bardzo czekam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie lubię jak akcja wolno się rozkręca, ale jestem ciekawa tej książki :) Może dam radę ją przeczytać mimo tego :D

    OdpowiedzUsuń