wtorek, 28 grudnia 2021

[414] Karolina Wilczyńska - "Spełnione życzenia"

 

~Witajcie kochani!

Dziś kilka słów o nietypowej, świątecznej historii. Zapraszam! :)







Autor: Karolina Wilczyńska 
Tytuł: "Spełnione życzenia"
Ilość stron: 271
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 31 października 2018






Wyobraź sobie dziewczynkę, której ludzie ofiarowują swoje historie. Nie przypuszczają, że słowa wypowiadane na głos mogą wpływać na ich przyszłość. Historia jak z bajki? W święta to możliwe! Tylko że marzenia mogą żyć swoim życiem i nie zawsze spełniają się w taki sposób, jak to sobie zaplanowaliśmy. Czasami los zgotuje nam zupełnie inną historię...

***

„Spełnione życzenia” to idealny przykład tego, że książek nie należy oceniać po okładce. Widząc tego małego, uroczego aniołka na okładce, spodziewałam się historii lekkiej, pełnej ciepła i świątecznej magii. Otrzymałam jednak coś zupełnie innego.

Na samym początku poznajemy głównych bohaterów książki. Jest ich dość sporo, ale każdy wnosi coś do tej historii. Ich losy wzajemnie się ze sobą przeplatają, by w zakończeniu tworzyć spójną i zamkniętą klamrę. Akcja całej historii rozgrywa się w ciągu jednego dnia – Wigilii.

Tę historię, a zwłaszcza jej drugą część, przepełnia ogromny smutek. Autorka zasypuje nas wieloma ludzkimi tragediami, ale o dziwo nie czułam, żeby przez to cała opowieść była przerysowana i dramatyczna, jak w brazylijskich telenowelach.

Karolina Wilczyńska ma bardzo dobre pióro. Potrafi wciągnąć czytelnika w problemy bohaterów, sprawić, by przeżywał on wraz z nimi ich problemy i rozterki, a także chwile radości i szczęścia. Sama jestem zaskoczona tym, jak bardzo dałam się porwać tej historii. Przeczytałam ją „na raz”, co zdarza mi się dość rzadko. W tym przypadku ciężko było mi ją odłożyć choć na moment.

Myślę, że „Spełnione życzenia” to nietypowa historia świąteczna. Mnóstwo w niej smutku i ludzkich dramatów. Nie miałam wobec niej większych oczekiwań, a mimo to zostałam pozytywnie zaskoczona. Uważam, że jest godna Waszej uwagi. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji jej poznać, to polecam to zmienić.




Moja ocena: 8/10






Czytaliście? :)
Jakie inne świąteczne powieści polecacie? :)







Girl from Stars


2 komentarze:

  1. Ja sama nie sięgnę po tą książkę, ale moja koleżanka lubi tego typu powieści, więc jej ją polecę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń