środa, 20 kwietnia 2022

[432] Colleen Hoover - "Coraz większy mrok"


~Witajcie kochani!

Jak Wasze nastroje po świętach? Odpoczęliście?







Autor: Colleen Hoover
Tytuł: "Coraz większy mrok"
Ilość stron: 317
Wydawnictwo: Otwarte
Data premiery: 19 czerwca 2019







Verity Crawford, sławna autorka thrillerów, zostaje sparaliżowana wskutek tragicznego wypadku. Jej mąż zatrudnia pisarkę Lowen Ashleigh, by dokończyła bestsellerową serię książek chorej żony.
Podczas przygotowań do pracy w posiadłości Crawfordów Lowen w stosie notatek znajduje niepublikowany dotąd materiał. Tekst, który miał na zawsze pozostać tajemnicą, okazuje się wstrząsającą spowiedzią Verity.

***

Gdy usłyszałam, że jedna z najbardziej poczytanych autorek romansów napisała thriller psychologiczny, nie do końca wiedziałam, co o tym myśleć. Jednak pozytywne opinie sugerowały, że autorka podjęła dobrą decyzję, wychodząc nie jako ze swojej strefy komfortu.

Książka rozpoczyna się i kończy w dość drastycznych momentach. Po brutalnym początku nastąpił fragment dość spokojny, nie zwiastujący niczego nadzwyczajnego. Poznajemy w nim bliżej główną bohaterkę, a także Verity i jej rodzinę. Jej mąż – Jeremy, początkowo wywoływał u mnie mieszane uczucia. Być może za sprawą tego, że to thriller i na początku każdy wydawał mi się podejrzany.

Kiedy już miałam wrażenie, że całkowicie rozgryzłam tę historię, kiedy do końca historii zostało raptem kilka stron i byłam przekonana, że nic mnie już nie zaskoczy – autorka postanowiła zrobić z mojego mózgu sieczkę. To zakończenie zupełnie zbiło mnie z pantałyku i muszę przyznać, że Colleen Hoover udało się mnie pozytywnie zaskoczyć.

Autorce udało się utworzyć świetny klimat. Z każdą kolejną stroną miałam coraz większy problem z określeniem kto jest tym złym w tej historii. Kto manipuluje i kłamie, a kto mówi prawdę. Wciągnęłam się bardzo w tę opowieść i zanim się obejrzałam, czytałam już podziękowania.

Uważam, że autorka nie powinna poprzestać na tym jednym thrillerze. Powieścią „Coraz większy mrok” pokazała że jest wszechstronną pisarką, której żadne wyzwanie nie jest straszne.





Moja ocena: 8/10





Znacie ten thriller albo inne powieści autorki? ♥




Girl from Stars

1 komentarz:

  1. Także uważam, iż nie powinna zaprzestawać na tym jednym thillerze. Ja jestem tą książką mega zachwycona. Jest naprawdę nietuzinkowa i wciągająca. Aż chce się więcej takich pozycji.

    OdpowiedzUsuń