piątek, 29 kwietnia 2022

[435] Ada Tulińska - "W ciemnościach 2"

 

~Witajcie kochani!

Dziś kilka słów o kontynuacji książki, która niestety mnie rozczarowała...







Autor: Ada Tulińska
Tytuł: "W ciemnościach 2"
Ilość stron: 424
Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki
Data premiery: 27 kwietnia 2022






Oliwia uświadomiła sobie, że nie umie żyć bez Maksa, nawet jeśli wcześniej ją oszukał. Jednak w chwili, kiedy pozwoliła sobie na nadzieję, że między nimi wszystko się ułoży, mężczyzna ulega wypadkowi i zapada w śpiączkę.

Kiedy Oliwia robi, co może, aby w czasie niedyspozycyjności Maksa zatroszczyć się o swoją małą rodzinę oraz o interesy męża, odkrywa przerażającą prawdę – Maks ma niejasne powiązania z lokalną mafią. Pokryty tatuażami mężczyzna nazywany Igłą domaga się od dziewczyny pieniędzy, które miał otrzymać od jej męża. Wygląda też na to, że gangstera interesuje przede wszystkim Oliwia, a spłata pierwszej raty to dopiero początek niebezpiecznej współpracy…

***

Pomijając fakt, że nie czytało mi się tej książki źle (dzięki stylowi pisania autorki) to jednak muszę przyznać, że jestem srodze rozczarowana drugą częścią. Z tej zabawnej, pełnej emocji historii, z dwójką świetnych bohaterów nie zostało kompletnie nic…

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego autorka postanowiła zrobić z drugiej części romans mafijny. Do stworzenia emocjonalnego i zapadającego w pamięci romansu nie potrzeba broni, wytatuowanych mięśniaków, porwań czy strzelaniny. Naprawdę. Dowodem na to jest pierwszy tom, który choć niepozorny, skrywał w sobie rewelacyjną historię, która skradła moje serducho.

Nie była to jedna z tych lektur, które były dla mnie męczące. Do ostatnich stron łudziłam się, że historia ta obierze w końcu właściwe tory, jednak się przeliczyłam. Całość jest trochę przeciągana, ale nie wywoływała u mnie poczucia zażenowania czy zniesmaczenia, jak to nie raz było w przypadku erotyków. Po lekturze „W ciemnościach 2” towarzyszy mi głównie uczucie żalu.

Pojawiła się nowa postać – Igła. Jest to dość dziwny bohater, którego intencji nie umiałam zrozumieć. Między nim a Oliwią rodzi się dziwna relacja, która kompletnie mi się nie spodobała. Główna bohaterka przechodzi z kolei pewną przemianę, której też nie kupiłam. A Maks? Jest, ale jakby go nie było.

Po pierwszej części cieszyłam się, że będę miała możliwość poznania dalszych losów Oliwii i Maksa, jednak po przeczytaniu tomu drugiego, mam ochotę wymazać sobie z pamięci tę część. Ogromnie żałuję, że autorka obrała sobie taki, a nie inny kierunek historii Oliwii i Maksa.
Jestem ogromnie ciekawa opinii innych czytelników, którym także spodobała się pierwsza część. Ja jestem niestety zawiedziona.





Moja ocena: 3/10




Za książkę "W ciemnościach 2" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.













Czytaliście poprzednią część? Znacie inne powieści autorki?







Girl from Stars


2 komentarze:

  1. Nawet nie miałam jej w planach i widzę, że to dobra decyzja

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że druga część zawiodła. Będę chciała na pewno poznać obie części.

    OdpowiedzUsuń