środa, 8 czerwca 2022

[446] Jenny Han - "Tego lata stałam się piękna"

 

~Witajcie kochani!

Jaka książka kojarzy Wam się z latem? ♥







Autor: Jenny Han
Tytuł: "Tego lata stałam się piękna"
Ilość stron: 304 
Wydawnictwo: Young
Data premiery: 18 maja 2022







Belly cały rok czeka na wakacje. Wszystko, co najlepsze i magiczne, dzieje się właśnie podczas letnich miesięcy. To wtedy może spędzić czas z braćmi Fisher – Conradem i Jeremiahem. W jednym od dawna się podkochuje, a drugi jest jej najlepszym przyjacielem.
Tym razem jest inaczej. Chłopcy przestają traktować Belly jak młodszą siostrę. Są to także ich ostatnie wakacje spędzone razem. Za rok każdego z braci pochłoną własne sprawy i wchodzenie w dorosłe życie.
Czy dziewczyna znajdzie w sobie odwagę, żeby się przyznać do swoich uczuć? Czy to lato zmieni ją na zawsze?

***

Cztery lata temu miałam okazję przeczytać „Do wszystkich chłopców, których kochałam”. Pióro autorki, jak i cała historia bardzo mi się spodobały, dlatego z chęcią sięgnęłam po „Tego lata stałam się piękna”. Choć jest to drugie wydanie tej książki, to muszę przyznać, że dotąd nigdy wcześniej o niej nie słyszałam. Nie da się jednak ukryć, że to wydanie ma przepiękną oprawą graficzną, która jest o niebo lepsza od pierwszego wydania.

Historia nie zrobiła na mnie jakiegoś piorunującego wrażenia. Myślę, że gdybym miała 13-15 lat, to byłabym nią zachwycona. Jest to lekka, wakacyjna opowieść o dojrzewaniu, pierwszej miłości, przyjaźni. Tak jak wspomniałam, Jenny Han ma bardzo lekkie pióro, dzięki czemu przez jej historie dosłownie się płynie.

Nie przeżyłam tej historii aż tak bardzo, przez wzgląd na jej bohaterów. Czegoś ewidentnie mi w nich zabrakło. Choć przywołanych było kilka wydarzeń z ich dzieciństwa, które miały na celu pomóc w zrozumieniu łączącej ich więzi, to jednak ja tego nie kupiłam. Nie do końca wierzyłam w siłę i wyjątkowość ich relacji.

Zakończenie było dla mnie zagadką. Pozostawiło we mnie mnóstwo pytań i niewiadomych. Ogólnie ostatnie rozdziały nadały tej historii zupełnie innego koloru, czyniąc ją bardziej emocjonalną. Dlatego też, choć historia ta mnie nie porwała, to jednak z chęcią sięgnę po jej kontynuację.
Jeśli szukacie lekkiej i wakacyjnej historii dla czytelników w przedziale wiekowym 12-15 lat, to „Tego lata stałam się piękna” będzie strzałem w dziesiątkę.





Moja ocena: 6/10







Za książkę "Tego lata stałam się piękna" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.










Macie w planach lekturę tej książki? ♥







Girl from Stars


1 komentarz: