piątek, 28 kwietnia 2023

[497] Sara Nisha Adams - "Klub czytelniczy dla samotnych serc"

 

~Witajcie kochani!

Jakie macie plany na te długi, majowy weekend? ♥






Autor: Sara Nisha Adams
Tytuł: "Klub czytelniczy dla samotnych serc"
Ilość stron: 455
Wydawnictwo: Kobiece
Data premiery: 12 kwietnia 2023






Wdowiec Mukesh prowadzi spokojne życie w londyńskiej dzielnicy Ealing. Nie jest mu łatwo po stracie żony. Czuje się stary i samotny. Bardzo zależy mu na nawiązaniu relacji z wnuczką, która miała dużo lepszy kontakt z babcią – obie łączyła miłość do książek.

Aleisha spędza lato, pracując w lokalnej bibliotece. Pewnego dnia w jednej z książek odkrywa tajemniczy liścik. To lista powieści opatrzona dopiskiem „Przeczytaj w razie potrzeby”. Zaintrygowana postanawia, że przeczyta je wszystkie. Po kolei. Opisane w nich historie przenoszą ją w niezwykłe światy – z dala od rzeczywistości i codziennych problemów.

Kiedy do biblioteki trafia Mukesh, mający nadzieję, że książki pomogą mu nawiązać kontakt z wnuczką, Aleisha przekazuje mu znalezioną listę. Chciałaby, żeby pomogła mu w tym, z czym Mukesh się zmaga.

***

Ależ to była wspaniała historia! Pełna ciepła i miłości. Otulająca czytelnika niczym kocyk w chłodny wieczór.

Mukesh i Aleisha to dwie, tak różne postacie, a mimo to pokochałam ich już od pierwszych stron. Mukesh skradł moje serce swoją miłością i oddaniem żonie, ciągłymi staraniami by nawiązać dobry kontakt z kilkuletnią wnuczką, a także chęcią niesienia pomocy innym. Aleisha to z kolei przykład nastolatki, na którą los zrzucił zdecydowanie zbyt wiele. Mimo to stara się iść z podniesioną głową i być pomocną w domu.

Na wspomnianej w opisie liście książek, znalazły się dwa tytuły, które miałam już okazję poznać, tj. „Duma i uprzedzenie” oraz „Małe kobietki” Obydwie uwielbiam, dlatego też jestem ogromnie ciekawa pozostałych lektur i mam nadzieję, że kiedyś dane mi będzie poznanie pozostałych historii.

Nie dajcie się zwieść temu tytułowi! „Klub czytelniczy dla samotnych serc” to przede wszystkim historia o przyjaźni, stracie i oczywiście… książkach.

Słyszałam wiele zachwytów odnośnie tej historii. Nie sądziłam jednak, że aż tak mnie ona oczaruje. Są w niej momenty wzruszeń, radości, smutku, ale także i nadziei. Ukazuje jak wiele korzyści możemy czerpać dzięki czytaniu, a także udowadnia, że czytanie łączy ludzi.





Moja ocena: 9/10





Za książkę "Klub czytelniczy dla samotnych serc" dziękuję Księgarni Internetowej TaniaKsiazka.pl








Czytaliście? A może macie w planach? ♥






Girl from Stars


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz