poniedziałek, 16 października 2023

[524] Agatha Christie - "Wigilia wszystkich świętych"

 

~Witajcie kochani!

Co aktualnie czytacie? ♥






Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Wigilia wszystkich świętych"
Ilość stron: 232 
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 13 października 2021







Rumiana i okrągła Joyce ginie utopiona w wiadrze z wodą i jabłkami na Halloween. Dziecko zginęło podczas niewinnej zabawy, bo powiedziało, że kiedyś widziało morderstwo.

Wezwany na pomoc przez świadka tragedii Herkules Poirot ma więc do rozwiązania sprawę morderstwa sprzed kilku dni... i kilku morderstw sprzed paru lat. W powieści unosi się duch tytułowego święta, a analiza ludzkich charakterów budzi gęsią skórkę.

***

Nie mogę uwierzyć, że to piszę, ale tym razem Agatha Christie nieco zawiodła. Początek był naprawdę obiecujący i szybko wciągnęłam się w historię, jednak z każdym kolejnym rozdziałem robiła się ona coraz bardziej nużąca. Mnóstwo w tym kryminale zbędnych opisów, które w moim odczuciu były zupełnie niepotrzebne.

Można powiedzieć, że zagadkę morderstwa Joyce rozwiązałam połowicznie – niektórych kwestii się domyśliłam, a część z nich do samego końca została dla mnie niewiadomą. Być może, po rewelacyjnym „I nie było już nikogo” mam bardziej wygórowane oczekiwania wobec historii królowej kryminałów i dlatego ten kryminał nie porwał mnie aż tak, jak oczekiwałam.

„Wigilia wszystkich świętych” była jak deszczowa jesień – szara, bura i ponura. Zabrakło jej koloru. Tego wyjątkowego klimatu, który mają inne kryminały autorki. Sam Herkules Poirot jest w tej części dość bezbarwny. Bez wyrazu. A przecież jest to jedna z bardziej charyzmatycznych postaci w przypadku kryminałów.

Podsumowując, czuję niedosyt. I to całkiem spory. Mam nadzieję, że kolejne kryminały Christie mi to wynagrodzą.






Moja ocena: 5/10




Czytaliście? Znacie inne powieści Agathy Christie? ♥




Girl from Stars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz