piątek, 20 października 2023

[526] Agatha Christie - "Morderstwo w zaułku"

 

~Witajcie kochani!

Lubicie czytać opowiadania? ♥







Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Morderstwo w zaułku"
Ilość stron: 284
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 11 października 2023






Herkules Poirot jest bohaterem wszystkich czterech opowiadań tomu. Morderstwo w zaułku – mało wiarygodne samobójstwo, a może jednak morderstwo? Niewiarygodna kradzież – kto chciał skompromitować lorda, kradnąc dokumenty państwowe? Lustro nieboszczyka – kto zabił ekscentrycznego arystokratę? Trójkąt na Rodos – czemu służą wieloramienne trójkąty wielomałżeńskie?

Wnioski są dwa. Pierwszy: nie ma faktów oczywistych. Drugi: każdy fakt może zyskać nową interpretację. A drwina z „małych szarych komórek” Herkulesa Poirot nikomu nie ujdzie na sucho.

***

Pierwszy raz miałam do czynienia z opowiadaniami Agathy Christie, a nie „pełnowartościowymi” powieściami kryminalnymi. Nie wiedziałam do końca, czego się spodziewać, ale oczywiście królowa kryminału jak zawsze pokazała wysoki poziom.

Największym zaskoczeniem było dla mnie ostatnie opowiadanie. Przy czym nie mam na myśli samej zagadki, ale sam fakt, iż na zaledwie dwudziestu stronach, autorce udało się stworzyć spójną, wciągającą i dopracowaną historię kryminalną. Christie pokazuje, że wcale nie potrzeba wielu stron, aby napisać kryminalną intrygę z morderstwem na pierwszym planie.

„Morderstwo w zaułku” to zbiór czterech, zupełnie różnych opowiadań, mających jeden element wspólny – Herculesa Poirot, który po raz kolejny zachwyca swą elegancją, otwartym umysłem i dociekliwością.

To idealna propozycja na chłodne wieczory – wciągające historie z niewiarygodnymi zakończeniami, które jak zawsze budzą mój podziw wobec pomysłowości Christie.





Moja ocena: 8/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu.






Czytaliście? A może macie w planach?  ♥






Girl from Stars

1 komentarz: