piątek, 16 sierpnia 2024

[594] Kinga Boruczkowska - "Do zobaczenia jutro"

 

~Witajcie kochani!

Jaka polska powieść w ostatnim czasie Was zachwyciła? ♥







Autor: Kinga Boruczkowska
Tytuł: "Do zobaczenia jutro"
Ilość stron: 384
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 19 czerwca 2024







Leah przeżyła szkolną strzelaninę, ale straciła w niej najważniejszą dla siebie osobę w życiu – siostrę bliźniaczkę. Teraz zmaga się z traumą i nie radzi sobie najlepiej. Kiedy dotychczasowa terapeutka dochodzi do wniosku, że nie potrafi jej pomóc, na drodze Leah staje psycholog Noah Dawson. Mężczyzna słynie z niekonwencjonalnych metod leczenia, przez co uznawany jest za jednego z najlepszych. Sam jednak również ma za sobą trudną przeszłość. Leah początkowo niechętnie przychodzi na spotkania, ale z czasem okazuje się, że Noah jest jedyną osobą, która naprawdę ją zauważa...

***

Już samym prologiem, autorka rozpoczęła tą trudną historię z wysokiego C. Nie przypominam sobie, bym wcześniej miała okazję poznać historię, w której akcja skupia się wokół strzelaniny w szkole. I jakkolwiek by to nie brzmiało brutalnie – właśnie to czyni ją bardzo oryginalną.

To miał być zwyczajny dzień w szkole. Wystarczył jeden strzał by rozpętał się chaos…
Z pewnością jest to książka trudna, przepełniona wieloma emocjami. Z każdym kolejnym rozdziałem poznajemy bliżej bohaterów. Obserwujemy jak to traumatyczne przeżycie wpłynęło na uczniów i ich rodziny. Dość łatwo domyślić się kto stoi za zamachem w szkole, choć motyw tej osoby nadal pozostaje dla mnie zagadką.

Trochę mniej podobała mi się ta historia wraz z rozwojem relacji Leah i Noah. Być może dlatego, że nie do końca byłam do niej przekonana. Przegapiłam moment, w którym ich relacja wkroczyła na inny poziom. Czegoś ewidentnie mi w niej zabrakło.

Autorka zakończyła tą powieść dość nietypowym plot twistem, choć dla mnie i tak największym zaskoczeniem jest fakt, że nie jest to historia jednotomowa. Ciekawa jestem, jakie pomysły na drugą część ma autorka. Liczę na to, że wątek radzenia sobie z traumą i żałobą nadal będzie kluczowym motywem tej historii.

Może nie wszystko mi się w tej powieści podobało, ale mimo to pochłonęłam tą książkę w jeden dzień. Dostarczyła mi ona ogromną dawkę emocji, a to w książkach uwielbiam najbardziej. „Do zobaczenia jutro” jest zdecydowanie warta Waszej uwagi.





Moja ocena: 8/10



Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar.






Czytaliście "Do zobaczenia jutro"? ♥
A może macie ją w planach? 






Girl from Stars 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz