sobota, 31 sierpnia 2024

[596] Martyna Nowak - "Wszystko, co skrywa twoje serce"

 

~Witajcie kochani!

Z jaką książką kończycie tegoroczne wakacje? ♥







Autor: Martyna Nowak
Tytuł: "Wszystko, co skrywa twoje serce"
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 10 lipca 2024







Zarię Ellington trzy lata temu spotkała tragedia. Dziewczyna nie umie sobie z tym poradzić i za namową rodziców przeprowadza się do babci. Wyjazd do stanu Indiana ma sprawić, że jej życie, wypełnione nawracającymi atakami paniki i koszmarami sennymi, stanie się łatwiejsze do zniesienia. Jace Porter to jedyny fachowiec w okolicy, gburowaty i niezwykle pomocny. Prawdziwe oblicze pokazuje jedynie przy Penelope – swojej czteroletniej córce. Gdy Zaria i Jace spotykają się na corocznym Festynie Radości, od razu wybucha między nimi konflikt. Po ostrej wymianie zdań oboje mają nadzieję, że ich drogi już nigdy więcej się nie przetną. Los ma jednak inne plany, skoro Zaria potrzebuje specjalisty od remontów, a Penelope ciągle wspomina o kobiecie, która skradła jej serce...

***

Sięgając po książkę „Wszystko, co skrywa twoje serce” zapoznałam się z tyloma pozytywnymi opiniami, że byłam pewna tego, że ten romans skradnie moje serce. Nie wszystko jednak poszło po mojej myśli…

Większość problemów, z jakimi borykają się bohaterowie tej powieści, są według mnie niepotrzebnie wyolbrzymiane. Głównie tyczy się to śmierci przyjaciół Zarii. Nie umniejszam tu kwestii traumy, związanej ze stratą bliskich, ale raczej o aurę tajemniczości wokół ich wypadku i wyrzutów sumienia głównej bohaterki.

Relacje Jace’a i Zarii mi się podobała, choć była zdecydowanie przesłodzona. Penelope to takie światełko tej historii, choć w mojej opinii jako czterolatka była za bardzo dojrzała. Momentami było to bardzo wyczuwalne, zwłaszcza gdy jednocześnie sepleniła i rzuciła jakąś życiową radą. Swoją drogą, czytanie tych dialogów pełnych błędów, w celu podkreślenia seplenienia dziewczynki, momentami było męczące.

Finałowa kłótnia bohaterów była totalnie od czapy. Wiedziałam, że z pewnością na końcu miłosna sielanka musi być nieco zaburzona, ale tak bezsensownej kłótni i robienia problemów z niczego, to już dawno nie widziałam.

Sporym minusem jest również niedopracowanie kilku wątków, które albo zostały porzucone, albo były wyjaśnione za pomocą jednego zdania. Po co zaczynać taki wątek, skoro nie ma się na niego pomysłu?

Mimo wszystko, książkę czytało mi się dobrze. Duży plus za nawiązanie do bajek Disney’a które uwielbiam. Książka nie jest zła. Ale liczyłam na coś zdecydowanie lepszego.




Moja ocena: 6/10


 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar





Czytaliście "Wszystko, co skrywa twoje serce"? ♥





Girl from Stars 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz