piątek, 23 lipca 2021

[383] Katarzyna Bester - "Ucieczka z nieznajomym"

 

~Witajcie kochani!

Co sądzicie o krótkich powieściach zawierających się na raptem dwustu stronach? Sięgacie po takie krótkie historie czy też wolicie te bardziej rozbudowane?

Muszę przyznać, że ja nie przepadam za takimi krótkimi powieściami, ale dziś chcę Wam przedstawić jedną z nich - "Ucieczkę z nieznajomym", która skradła moje serducho. Zapraszam! ♥






Autor: Katarzyna Bester
Tytuł: "Ucieczka z nieznajomym"
Ilość stron: 239
Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki
Data premiery: 14 lipca 2021







Uciekając przed mężem oprawcą, Hannah musi improwizować. Gdy odkrywa, że jeden ze stojących przy drodze samochodów ma otwarte drzwi, chowa się za siedzeniem pasażera i postanawia zdać się na los.

Szybko się orientuje, że mężczyzna, który nieświadomie wywiózł ją z dala od zagrożenia, nie jest zwyczajnym turystą. Tajemniczy Jonathan może pomóc jej w ucieczce. Podczas wspólnej podróży tych dwoje odkrywa, jak wiele ma ze sobą wspólnego, a ich przypadkowa znajomość stopniowo przeradza się w pożądanie, z którym coraz trudniej walczyć. Czy dopadnie ich przeszłość? Czy mogą zaufać sobie nawzajem?

***

Nigdy nie byłam zwolenniczką krótkich powieści, które mieszczą się obrębie dwustu stron. Często sama historia ma spory potencjał, jednak nie jest wystarczająco rozbudowana. Dlatego też gdy zauważyłam, że „Ucieczka z nieznajomym” ma zaledwie 240 stron, nie miałam wobec niej zbyt dużych oczekiwań. Spotkało mnie jednak ogromne zaskoczenie, bowiem ta historia jest w pełni przemyślana i dopracowana.

W tej historii nie ma czasu na nudę – akcja cały czas pędzi, nie pozwalając czytelnikowi choć na chwilę odłożyć książkę na bok. Ciekawym zabiegiem było również stopniowe poznawanie bohaterów: zaczynając od tego, czym się zajmują, jacy na co dzień są, a kończąc na tym, jakie skrywają tajemnice – a ich w tej historii nie zabrakło.

Bardzo polubiłam głównych bohaterów. Nie mogłam do końca rozgryźć Hannah, bowiem w całej historii ukazuje ona wiele swoich twarzy. Po zakończonej lekturze śmiało mogę stwierdzić, że jest z niej twarda babka, która nie da sobie w kaszę dmuchać. A Jonathan to świetny i odważny facet z dużym poczuciem humoru.

Autorka ma lekkie pióro, które z przyjemnością się czyta. Choć w powieści tej poruszana jest trudna tematyka, m.in. przemoc domowa, to nie zabrakło w niej również dużej dawki humoru, która nie raz potrafiła mnie rozbawić.

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać „Ucieczki z nieznajomym” to gwarantuje Wam, że to idealny, lekki romans na wakacje. Moje pierwsze spotkanie z twórczością Katarzyny Bester uważam za jak najbardziej udane i z pewnością w przyszłości sięgnę po jej pozostałe powieści.





Moja ocena: 7/10



Za książkę "Ucieczka z nieznajomym" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.









Macie w planach ten tytuł? Znacie inne powieści autorki? :)





Girl from Stars







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz