niedziela, 1 maja 2022

[436] Eric Emmanuel Schmitt - "Oskar i pani Róża"

 

~Witajcie kochani!

Jaka jest Wasza ulubiona lektura szkolna?







Autor: Eric Emmanuel Schmitt
Tytuł: "Oskar i pani Róża"
Ilość stron: 96
Wydawnictwo: Znak
Data premiery: 27 stycznia 2021







CODZIENNIE PATRZ NA ŚWIAT, JAKBYŚ OGLĄDAŁ GO PO RAZ PIERWSZY.


Czy w ciągu dwunastu dni można poznać smak życia i odkryć jego najgłębszy sens? Dziesięcioletni Oskar leży w szpitalu i nie wierzy już w żadne bajki. Na jego drodze staje tajemnicza pani Róża, która ma za sobą karierę zapaśniczki i potrafi znaleźć wyjście z każdej sytuacji…


Oskar i pani Róża to najsłynniejsza powieść Érica-Emmanuela Schmitta, znakomitego francuskiego pisarza i filozofa, którego książki przetłumaczono na 35 języków.

***

Choć uwielbiam czytać od dziecka, to nigdy nie przepadałam za lekturami. „Oskar i pani Róża” należy do wyjątków. Historię tę poznałam będąc nastolatką. Po dziesięciu latach sięgnęłam po nią po raz kolejny, zastanawiając się, czy znając tę opowieść, będę nią w tym samym stopniu zachwycona. I wiecie co? Byłam.

„Oskar i pani Róża” to niezwykle wzruszająca i emocjonalna historia, którą powinien poznać każdy - nie zależnie od wieku. Poruszana jest w niej tematyka choroby, śmierci i wiary. Są to tematy trudne, ale autor przedstawił je w bardzo przystępny sposób. W tej prostocie tkwi jednak ogromna dawka emocji, dzięki której lektura tej książki nie jest tylko bezmyślnym przewijaniem kartek. Jej lektura to chwila dla nas. Moment, w którym możemy przystopować i zastanowić się nad pewnymi kwestiami. Docenić to, że jesteśmy zdrowi i to, że otaczają nas ludzie, którzy nas kochają (z wzajemnością).

Miałam okazję poznać inne książki autora. Obecnie Wydawnictwo Znak wydaje je w przepięknej, spójnej szacie graficznej, która od razu wpadła mi w oko. Dwie części z tej kolekcji są już u mnie, dlatego ogromnie się cieszę, że mogę powrócić do historii Schmitta.

Aż ciężko uwierzyć, że w tak króciutkiej historii, liczącej sobie zaledwie dziewięćdziesiąt stron, mieści się tyle życiowej prawdy. Jeśli jakimś cudem jeszcze nie znacie tej historii, to koniecznie powinniście to zmienić. Nie zawiedziecie się. Słowo.





Moja ocena: 10/10





Czytaliście? Znacie inne historie tego autora? 




Girl from Stars

2 komentarze:

  1. Takie książki poprawiają nastrój i dlatego warto je czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka była pierwszą tego autora, po którą sięgnęłam i mam do niej ogromny sentyment. Myślę, że za jakiś czas do niej wrócę.

    OdpowiedzUsuń