czwartek, 4 sierpnia 2022

[453] Carole Martinez - "Soledad znaczy samotność"

 

~ Witajcie kochani!

Z jaką książką rozpoczęliście sierpień? ♥








Autor: Carole Martinez 
Tytuł: "Soledad znaczy samotność"
Ilość stron: 423
Wydawnictwo: Mova
Data premiery: 13 lipca 2022








Mówiono, że Frasquita jest wiedźmą i uzdrowicielką oddaną ciemnym mocom. Ze szmat, ścinek i szorstkich materiałów potrafi wyczarować suknie tak wspaniałe, żywe i zapierające dech w piersiach, że zamieniają w piękność każdą, która ją założy. Jej stroje potrafią zamaskować defekty i sprawiają, że mężczyźni zakochują się w ubranych w nie kobietach. Ta wyjątkowa umiejętność przekazywana jest z pokolenia na pokolenie.

Dar Frasquity sprowadza na nią zazdrość mieszkańców wioski i w efekcie zostaje z niej wygnana. Razem z córkami udaje się w podróż po południowych krańcach Hiszpanii, aż do Afryki. Wygnanie staje się dla kobiety próbą odnalezienia lepszego życia, zarówno dla siebie, jak i córek, które, jak ma nadzieję, unikną przeznaczonego im losu.

***

To była wyjątkowa lektura. Dawno już nie czytałam historii tak zwykłej, a przy tym tak magicznej. Napisanej pięknym, kunsztownym piórem, dzięki któremu mogłam zachwycać się każdym słowem przelanym na papier.

„Soledad znaczy samotność” to piękna saga rodzinna, opowiadająca o silnych kobietach, które otrzymują niezwykłe dary, będące jednocześnie ich przekleństwem. Bardzo spodobała mi się kreacja bohaterek. Każda z nich jest inna i wnosi coś do historii.

Nie ukrywam, że początki były trudne. Momentami było dość dziwnie – zwykła codzienność mieszała się z magią. Na dodatek ten język… Powieść ta została napisana w bardzo poetyckim stylu. Przy pierwszych rozdziałach stanowiło to dla mnie nie lada wyzwanie, bowiem rzadko mam do czynienia z tego typu literaturą. Jednak z każdą kolejną stroną odkrywałam piękno tego języka i lektura książki stanowiła dla mnie coraz większą przyjemność.

Jestem pod ogromnym wrażeniem wydania tej powieści. Ta zachwycająca okładka idealnie odzwierciedla oryginalność tej historii.

„Soledad znaczy samotność” to piękna, choć trudna historia, wymagająca od czytelnika sporego skupienia. Brak w niej jakiekolwiek przewidywalności. Zachwyca swym językiem, przepełnionym magią. Zdecydowanie jest to pozycja warta Waszej uwagi.





Moja ocena: 7/10




Za książkę "Soledad znaczy samotność" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.










Girl from Stars


1 komentarz: