piątek, 26 sierpnia 2022

[456] Riley Sager - "Tylko przetrwaj noc"

 

~Witajcie kochani!

Lubicie sięgać po thrillery? ♥







Autor: Riley Sager
Tytuł: "Tylko przetrwaj noc"
Ilość stron: 368
Wydawnictwo: Mova
Data premiery: 10 sierpnia 2022







Listopad 1991 roku. George W. Bush jest prezydentem, w radiu leci Nirvana, a Charlie Jordan jedzie w samochodzie mężczyzny, który najprawdopodobniej jest seryjnym mordercą.

Nie znali się wcześniej. Po prostu oboje zmierzali w stronę Ohio. Widocznie on też miał powód, by opuścić uniwersytet w połowie semestru.

Po drodze rozmawiają, ostrożnie unikając dominującego w wiadomościach tematu – Kampusowego Zabójcy. Coraz bardziej zaniepokojona Charlie ma wątpliwości. W Joshu jest coś podejrzanego… Kiedy mkną pustą autostradą w środku nocy, pasażerka zaczyna podejrzewać, że podróżuje razem z mordercą z kampusu.

A to znaczy, że może skończyć jako jego następna ofiara.

***

Thriller to gatunek, po który sięgam sporadycznie. Opis musi mnie naprawdę mocno zaintrygować, bym sięgnęła po daną historię. Tak właśnie było w przypadku „Tylko przetrwaj noc”. Choć jest to pierwsza książka autora, jaką miałam okazję poznać, to jednak nazwisko Sager wydaje mi się mocno znajome, przez ogólny zachwyt czytelników nad jego powieściami.

Całość odbieram bardzo pozytywnie. Przez całą książkę utrzymuje się atmosfera napięcia, strachu, niepewności. Od połowy książki miałam niezłego „laga mózgu”. Kompletnie nie widziałam co dzieje się naprawdę, a co jest iluzją.

Nie do końca polubiłam główną bohaterkę. Dziewczyna ewidentnie czuję się niepewnie w towarzystwie Josha, odkrywa coraz to nowsze sekrety, ale mimo to nie ucieka. Choć okazji miała kilka. Jej zachowanie było sprzeczne z logiką i wywoływało u mnie uczucie irytacji.

Domyśliłam się kim jest Kampusowy Zabójca, choć nijak nie potrafiłam określić, z czego wynikają jego działania. Końcowe wyjaśnienia autora były dla mnie mało efektywne. Spodziewałam się czegoś „WOW”, jeśli chodzi o motyw działań Kampusowego Zabójcy.

Cała historia jest wciągająca, choć przez pierwsze sto stron dzieje się stosunkowo niewiele. Jednak uwierzcie mi na słowo, od drugiej połowy książki ciężko się oderwać. Zdecydowanie ta książka ma klimat!

Moje pierwsze spotkanie z twórczością autora uważam za jak najbardziej udane i jestem przekonana, że w przyszłości sięgnę po jego inne thrillery.




Moja ocena: 7/10

 


Za książkę "Tylko przetrwaj noc" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.









Czytaliście inne powieści autora? ♥





Girl from Stars




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz