środa, 7 września 2022

[457] Jane Austen - "Duma i uprzedzenie"

 

~Witajcie kochani!

Dziś kilka słów o moim ulubionym klasyku ♥







Autor: Jane Austen 
Tytuł: "Duma i uprzedzenie"
Ilość stron: 335
Wydawnictwo: MG
Data premiery: 24 sierpnia 2022







Opowieść o codziennym życiu angielskiego ziemiaństwa na przełomie XVIII i XIX wieku. Niezbyt zamożni państwo Bennetowie mają nie lata kłopot – nadeszła pora, by wydać za mąż ich pięć dorosłych córek. Sęk w tym, że nie łatwo jest znaleźć na prowincji odpowiedniego kandydata. Pojawia się jednak iskierka nadziei, bo oto do położonej w sąsiedztwie posiadłości Netherfield Park wprowadza się młody i bogaty kawaler. Wiadomość ta elektryzuje panią Bennet, okazja do nawiązania stosunków towarzyskich nadarza się niebawem podczas publicznego balu, na który nowy sąsiad przybywa w towarzystwie dwóch sióstr, szwagra oraz swego przyjaciela, jeszcze bardziej majętnego kawalera.

***

„Dumę i uprzedzenie” miałam okazję poznać po raz pierwszy w technikum. Choć nie czytałam wówczas zbyt wiele literatury klasycznej, to jednak historia Elżbiety i pana Darcy jest jednym z moich ulubionych romansów. Mam ogromny sentyment do tej historii i byłam ogromnie ciekawa, jak odbiorę ją po kilku latach. Mimo iż czytałam ją przez kilka dni, żałowałam, gdy dotarłam do końca. Z pewnością nie jest to książka, którą czyta się szybko. Wymaga delikatnego skupienia, a jej odpowiednie dawkowanie sprawia, że czytelnik daje się jej pochłonąć całkowicie.

Bohaterowie tej historii to mieszanka różnorodnych charakterów. Mamy tu do czynienia z dumnym dżentelmenem – panem Darcy, błyskotliwą Elżbietą, pełną dobroci i dziecinnej naiwności Jane, roztrzepaną i głupiutką Lidią, czy też panią Bennet – osobę o bardzo zmiennym humorze. Moje serce skradła Elżbieta i Darcy. Żałowałam, że w całej powieści nie było więcej scen z ich udziałem.

Historia ta ma niesamowity klimat. Napisana jest pięknym, choć dość prostym językiem, dlatego jestem zdania, że „Duma i uprzedzenie” to idealna propozycja dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z literaturą klasyczną.

Jestem zachwycona nowym wydaniem „Dumy i uprzedzenia” od Wydawnictwa MG. Ogromnie się cieszę, że wydawnictwo to, postanowiło wydać pozostałe powieści autorki.

„Duma i uprzedzenie” to nie tylko piękny romans. To historia, która pokazuje, że nie warto oceniać ludzi przez pryzmat opinii innych ludzi i wątpliwych pogłosek.





Moja ocena: 9/10






Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu MG.







Sięgacie czasem po literaturę klasyczną? ♥





Girl from Stars


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz