środa, 15 lutego 2023

[481] Mhairi McFarlane - "Nie zapomnij o mnie"

 

~Witajcie kochani!

Co ciekawego aktualnie czytacie? ♥







Autor: Mhairi McFarlane
Tytuł: "Nie zapomnij o mnie"
Ilość stron: 448
Wydawnictwo: Muza
Data premiery: 8 lutego 2023







Georgina Horspool nie ma w życiu lekko. Nie dość, że właśnie zwolniono ją z pracy, to jeszcze po powrocie do domu zastała swojego chłopaka w ramionach innej kobiety.

Po pierwszym szoku Georgina godzi się ze swoim beznadziejnym położeniem. Parę dni później dostaje pracę barmanki i zaczyna wierzyć, że los się do niej uśmiechnął.

Ale wtedy pojawia się kolejny problem – jej nowy szef jest facetem, w którym kochała się przed laty. A co gorsza, w ogóle jej nie poznaje. Czy kilka lat wystarczy, żeby całkowicie wymazać kogoś z pamięci? Czy naprawdę można zapomnieć o swojej pierwszej miłości?

***

„Nie zapomnij o mnie” to ten typ historii, którą każdy odbierze inaczej. Bardzo duże grono czytelników chwali najnowszą powieść Mhairi McFarlane, jednak ja muszę się niestety wyłamać i przyznać, że ta książka kompletnie do mnie nie trafiła.

Na okładce znajduje się napis mówiący że historia ta „to gotowy scenariusz komedii romantycznej”. Poważnie? Ktoś kto to napisał chyba niezbyt dobrze ją przeczytał. Jakiś tam humor w tej powieści jest (na dodatek kompletnie nie w moim guście), ale żeby od razu wyskakiwać z komedią? Historii tej nawet nie nazwałabym romansem, bowiem praktycznie cała książka to opowieść o odnajdywaniu samego siebie, docenieniu tego, kim się jest, co się posiada, jacy ludzie nas otaczają itp.

W moim odczuciu między Georginą a Lucasem nie było żadnej chemii. Ogólnie rzecz biorąc, postać Georginy mnie drażniła. Trzydziestka na karku, a czasami jej zachowanie przypominało rozkapryszoną nastolatkę. Nie mogłam też pojąć, jak może dać się tak traktować przez własną rodzinę.

Ostatnie pięćdziesiąt stron to największy atut tej powieści. Pojawiły się jakieś emocje. Poruszony został problem samoakceptacji, próby dostosowania się do reszty społeczeństwa itp. Nie uratowało to jednak całości, bowiem żeby dotrzeć do dość satysfakcjonującego finału, musiałam najpierw przebrnąć przez czterysta stron, pełnych monotonii, absurdalnych relacji rodzinnych, wkurzających związków i nastolatkowego zachowania trzydziestolatki.

Jednym słowem – nie porwała mnie.





Moja ocena: 5/10

 




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Muza.






Znacie inne powieści autorki?
Macie w planach lekturę "Nie zapomnij o mnie"? ♥






Girl from Stars



1 komentarz:

  1. Szkoda, że humor nie trafił w twój gust. Ja jeszcze nie miałam okazji czytać tej książki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń