środa, 17 maja 2023

[499] Bianca Iosivoni - "Finding back to us"

 

~Witajcie kochani!

Co aktualnie czytacie? ♥







Autor: Bianca Iosivoni
Tytuł: "Finding back to us"
Ilość stron: 352
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 12 kwietnia 2023







Callie, studentka medycyny, na prośbę siostry i przybranej mamy wraca do rodzinnego domu w małym miasteczku na południu Stanów, by spędzić wakacje z najbliższymi, zanim siostra wyruszy w podróż dookoła świata. Dziewczyna nie ma pojęcia, że w tym samym czasie zjawi się tam również Keith, którego od lat darzy szczerym uczuciem nienawiści. To przez niego jej ojciec zginął w wypadku samochodowym. Nie widzieli się od siedmiu lat, a Callie uporczywie unika z nim kontaktu – jej największym pragnieniem jest nie oglądać go już do końca swoich dni. Wraz z pojawieniem się Keitha wracają do niej ból i złość, którym towarzyszą też inne uczucia, powodując totalny mętlik w jej głowie. Bo Keith to nie tylko człowiek, którego Callie nienawidzi najbardziej na świecie, ale także jej przybrany brat...

***

O twórczości Bianci Iosivoni słyszałam wiele dobrego, jednak dopiero teraz miałam okazję poznać jej historie, dzięki niedawnej premierze „Finding back to us”, będącej pierwszą częścią jej najnowszej trylogii.

Choć jest to literatura młodzieżowa, to poruszone są w niej trudne tematy, m.in. żałoba i strata bliskich. Cała historia przepełniona jest całą gamą emocji takich jak: gniew, nienawiść, miłość, przebaczenie. I to z pewnością jest jeden z największych plusów tej powieści. Mamy w niej również do czynienia z zakazanym uczuciem między przyrodnim rodzeństwem i bardzo popularnym w romansach motywem „hate-love”.

Głównych bohaterów nie da się nie polubić. Mają w sobie to coś, co sprawia, że w trudnych momentach ma się ochotę ich przytulić i powiedzieć, że „będzie dobrze”. Trochę szkoda, że fabuła nie została opowiedziana również z perspektywy Keitha. Dużo było takich momentów, gdy byłam ogromnie ciekawa, co kryje się w jego głowie, jakie uczucia i emocje nim targają.

Domyśliłam się całej prawy związanej z wypadkiem, nie mniej jednak nie odebrało mi to przyjemności z poznania tej historii. Fabuła jest ciekawie nakreślona i przemyślana. Język prosty i lekki, ale pełen emocji. I ta piękna okładka! Nic dodać, nic ująć.

Z pewnością jeszcze nie raz sięgnę po inne powieści tej autorki.





Moja ocena: 7/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar.






Znacie inne powieści autorki? ♥






Girl from Stars


1 komentarz:

  1. Książką bardzo mi się podobała, co wyraziłam w swojej recenzji :) Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń