wtorek, 23 maja 2023

[500] Agatha Christie - "Morderstwo w Orient Expressie"

 

~Witajcie kochani!

Znacie twórczość Agathy Christie? ♥






Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Morderstwo w Orient Ekspressie"
Ilość stron: 270
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 13 listopada 2019







Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów. Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie… Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych - każdy pasażer jest podejrzany…

***

Jeśli mam ochotę na kryminał to w pierwszej kolejności sięgam po powieści Agathy Christie. Uwielbiam jej pióro, skomplikowane zagadki i oczywiście Herculesa Poirot. Zaczęłam ostatnio pomału kolekcjonować sobie jej powieści i bardzo cieszy mnie fakt, że będę mogła odkrywać kolejne jej historie.

Tym razem akcja rozgrywa się w pociągu. Z racji utknięcia w zaspie śnieżnej, zabójca jednego z pasażerów nie mógł wysiąść z pociągu. Tak więc mordercą jest jeden z nich. Który? To już wie tylko Hercules Poirot.

Byłam bardzo ciekawa zakończenia i przyznam, że takiego obrotu spraw się nie spodziewałam. Autorka poniekąd serwuje czytelnikowi zakończenie otwarte, dzięki któremu może on zastanowić się co jest ważniejsze: prawo czy sprawiedliwość?

Kryminały Christie to idealna propozycja na zastój czytelniczy. Potrafią zaangażować czytelnika, a przy tym nie przytłaczają swoją objętością. Są idealne na jeden wieczór. Lekkie pióro autorki sprawia, że przez jej historie się płynie. Już nie mogę się doczekać kolejnego spotkania z Herculesem Poirot.






Moja ocena: 8/10




Girl from Stars

2 komentarze:

  1. Znam, oczywiście. Lubię książki Agathy Christie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Osttanio oglądałam film na podstawie książki ;)

    OdpowiedzUsuń