wtorek, 2 kwietnia 2024

[561] Agatha Christie - "Zło rozkwita wiosną"

 

~Witajcie kochani!

Lubicie czytać opowiadania? ♥







Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Zło rozkwita wiosną"
Ilość stron: 272
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 27 marca 2024






Wiosną dni stają się cieplejsze i świat pięknieje! Detektywi – panna Marple, Herkules Poirot czy Tommy i Tuppence – z lubością oddaliby się wypoczynkowi na łonie natury. Ale w wiosennej aurze rozkwita także zło, występki się plenią, a złoczyńcy zbierają pierwsze owoce swojej pracy. Uważaj na świeże zioła, bo ktoś mógł pomieszać niewinną szałwię z niebezpieczną naparstnicą, i miej się na baczności, gdy w grę wchodzi szantaż lub zemsta. Detektywi nie będą próżnować… Usiądź wygodnie w ogródku lub na tarasie skąpanym w słońcu i zanurz się w lekturze. Tylko nie wnikaj, dlaczego sąsiad tak zawzięcie przekopuje grządki…

***

Opowiadania to nie do końca moja bajka. Zdecydowanie bardziej wolę „pełnowartościowe” powieści. Jest jednak pewien wyjątek od tej reguły i jest nim Agatha Christie. Jej historie to mój „comfort read” i najczęściej gdy dopada mnie zastój czytelniczy, sięgam właśnie po jej powieści.

Jakiś czas temu miałam okazję poznać inny zbiór opowiadań – „Morderstwo w zaułku”. To chyba było moje pierwsze spotkanie z opowiadaniami Christie i przyznaję, byłam trochę sceptycznie nastawiona, jednak jak się okazało, przepadłam również i w tej formie!

O ile w „Morderstwie w zaułku” bohaterem każdego opowiadania był uwielbiany przeze mnie Hercules Poirot, tak w przypadku zbioru „Zło rozkwita wiosną” bohaterowie są różni, nie tylko najpopularniejsza dwójka, czyli Poirot i panna Murple.

Zbiór ten zawiera dwanaście różnych opowiadań, które różnią się nie tylko bohaterami. Mamy w nich do czynienia z morderstwami, kradzieżami, czy zaginięciami. Dzięki temu, zawarte w książce historie są niezwykle barwne, jak budząca się wiosną przyroda.

„Zło rozkwita wiosną” nie zachwyciło mnie tak jak „Morderstwo w zaułku”, ale jest to tylko i wyłącznie wynik moich osobistych preferencji. Ja po prostu kocham małego Belga i uważam, że historie w których występuje, mają jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny klimat.






Moja ocena: 7/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu








Który kryminał Agathy Christie jest Waszym ulubionym? ♥







Girl from Stars 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz