środa, 18 września 2024

[600] Agatha Christie - "Niemy świadek"

 

~Witajcie kochani!

Ile kryminałów Agathy Christie znacie? ♥






Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Niemy świadek"
Ilość stron: 303
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 28 sierpnia 2024







Herkules Poirot otrzymuje intrygujący list i postanawia odwiedzić jego autorkę, pannę Arundell. Okazuje się, że kobieta... nie żyje. Wszyscy, którzy ją znali, są zaskoczeni nowym testamentem zmarłej: rodzina zostaje wydziedziczona, a spadek otrzymuje dama do towarzystwa. Detektyw, wbrew faktom i plotkom, jest przekonany, że wypadek Emilii Arundell był próbą morderstwa.

Mamy siedmiu podejrzanych, choć zabójstwa de facto nie było! Czy zatem będzie kara, skoro jedynym sprzymierzeńcem Poirota i niemym świadkiem zbrodni jest pies Bob.

***

Hercules Poirot znów wkracza do akcji i pokazuje, że nie wszystko jest tak proste, jakby się mogło wydawać. Choć na pierwszy rzut oka, w śmierci starszej kobiety nie ma nic podejrzanego, to słynny detektyw znajduje kilka nieścisłości, sugerujących, że ktoś dybał na życie bogatej staruszki. A chętnych na jej majątek nie brakowało…

„Niemy świadek” to ciekawa historia, która utwierdziła mnie w przekonaniu, że pieniądz jest jednym z najczęstszych motywów popełnionych zbrodni. Agatha Christie mistrzowsko kreuje psychikę bohaterów. Żongluje różnymi faktami, ukrywając najistotniejsze wskazówki w najprostszych zdaniach. Ale idąc złotą zasadą Herculesa Poirota, wystarczy wysilić szare komórki, by odkryć prawdę.

Jestem zdziwiona tym, że udało mi się odgadnąć, kto stoi za zabójstwem starszej pani. Sporym zaskoczeniem było dla mnie zakończenie. Z jednej strony nie spodziewałam się czegoś takiego, a z drugiej strony czegoś mi w nim zabrakło.

Historia była naprawdę przyjemna, choć początek trochę mi się dłużył. „Niemy świadek” nie trafi do grona moich ulubionych kryminałów autorki, jednak mimo wszystko, miło spędziłam z nim czas.





Moja ocena: 7/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu.





Znacie ten kryminał? ♥





Girl from Stars 


1 komentarz:

  1. Książki tej autorki jeszcze przede mną. Jednak muszę mieć ochotę na tego typu literaturę, ponieważ na co dzień sięgam po zupełnie coś innego.

    OdpowiedzUsuń