środa, 16 sierpnia 2017

[121] Nicola Yoon - "Ponad wszystko"



~Witajcie kochani!

Oficjalnie, z dniem dzisiejszym "Świat ukryty w słowach" rozpoczyna trzeci rok swej działalności :)

I z tym pozytywnym akcentem zapraszam na recenzję :)





Autor: Nicola Yoon 
Tytuł: "Ponad wszystko"
Ilość stron: 328
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 31 maja 2017








O historii Maddy i Olly’ego dowiedziałam się dzięki zwiastunowi filmu, który okazał się być ekranizacją światowego bestsellera pt. „Ponad wszystko” pióra Nicoli Yoon. Wstrzymałam w sobie chęć obejrzenia filmu, z postanowieniem, że najpierw przeczytam książkę. Gdy rozpoczęłam lekturę, byłam przekonana, że czeka mnie historia podobna do „Gwiazd naszych wina” Johna Greena. Nie miałam żadnych oczekiwań wobec tej pozycji, gdyż w pewnym stopniu oczekiwałam „powtórki z rozrywki”. Pomimo mojego sceptycznego podejścia, „Ponad wszystko” było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem.





Choroba nastoletniej Maddy jest bardzo rzadka. Ma alergię na cały świat. Od siedemnastu lat jest uwięziona w domu. Kontaktują się z nią wyłącznie mama i pielęgniarka. Pewnego dnia Maddy wygląda przez okno i widzi... jego. Jest wysoki, szczupły, ubrany na czarno. Ich spojrzenia się spotykają. Obserwuje go z oddali. Już wie, że jej życie właśnie się zmieniło. Nieodwracalnie. I wie, że to będzie katastrofa.





Pani Yoon z dużym przytupem wkroczyła w świat pisarzy. Jej debiutancka powieść „Ponad wszystko” od razu zyskała miano bestsellera, a w czerwcu bieżącego roku na ekrany kin trafiła ekranizacja tejże książki. Co więc takiego w sobie miała ta pozycja, że została ona aż tak bardzo pozytywnie przyjęta wśród czytelników?






Pomimo tego, że historia ta nie jest jakoś wyjątkowo oryginalna, to jednak bije od tej książki ciepłem, pewnego rodzaju delikatnością i pięknem. Każdy wielbiciel gatunku New Adult z pewnością przepadnie podczas czytania tej pozycji.




Autorka wykreowała bardzo sympatycznych bohaterów, którzy skradli moje serce już od pierwszych stron. Co prawda postać Olly’ego była nieco wyidealizowana, ale któż zabroni nam marzyć, że gdzieś tam na świecie istnieją tacy faceci?





Na uwagę zasługują również postacie drugoplanowe, a zwłaszcza pielęgniarka Maddy – Carla. Kobieta z życiowa mądrością i ogromnym serduchem, której nie da się nie polubić.





To co mnie zachwyciło chyba najbardziej w tym wydaniu to szata graficzna książki. Mamy tutaj mnóstwo rysunków, wykresów, sms-ów, fragmentów pamiętnika i innych świetnych grafik, które niezwykle umilają lekturę i nadają tej historii pewnej rodzaju wyjątkowości. Warto tutaj wspomnieć, że autorem tych wszystkich świetnych rysunków jest … mąż pani Nicoli.





Kolejnym atutem tej historii jest jej zakończenie. Myślałam, że autorka poleci po schematach i ostateczny finał będzie dość banalny. Czekało mnie jednak duże zaskoczenie. Dla większości czytelników, zakończenie tej historii było niezwykle zaskakujące i nieoczekiwane. Ja, pomimo tego, że w pewnym stopniu domyśliłam się całego zakończenia, to jednak oceniam je bardzo pozytywnie.






Pani Yoon ma niezwykle lekki i przyjemny do czytania styl pisania. Przepłynęłam przez całą tą historię w ciągu dzisiejszego popołudnia i muszę przyznać, że „Ponad wszystko” niezwykle umilił mi dzisiejszy dzień.





Podsumowując, „Ponad wszystko” to rewelacyjna pozycja dla każdego miłośnika tzw. „młodzieżówek”. To ciepła historia o miłości, poświęceniu i docenieniu każdego przeżytego przez nas dnia. Docenieniu wszystkich tych osób, które są wokół nas, a także pięknego świata który nas otacza. Polecam!





Moja ocena: 8/10



Mój Wakacyjny TBR przedstawia się następująco:





Tak jak już wspominałam w czerwcu w kinach odbyła się premiera ekranizacji tej powieści :)
Jeśli ktoś jeszcze nie widział, niech szybko nadrabia :)




Ktoś z Was czytał? A może oglądał film? 
Albo jedno i drugie? :D
Co sądzicie? 



Girl from Stars

14 komentarzy:

  1. Niedawno zaopatrzyłam się w tą książkę i pierwsze kilkadziesiąt stron pochłonęłam bardzo szybko, tak bardzo spodobała mi się nie tylko treść ale i "sposób" i forma, w jaki jest napisana i przedstawiona (często takiego się nie spotyka). Gdyby nie fakt, że mam dosyć pokaźny stosik zaległych książek, skończyłabym ją choćby dziś :)


    Pozdrawiam,
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem czytam młodzieżówki, a ramach przerwy od kryminałów :) Nie czytałam jeszcze tej książki. A Twoja ocena zachęca do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę w planach, ciekawa jestem czy mnie zaskoczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choć już od dawna do młodzieży nie należę, to i tak mam ochotę sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie przeczytać i obejrzeć <3

    OdpowiedzUsuń
  6. "Ponad wszystko" mam w planach, ale nie wiem kiedy ją przeczytam. ;)

    Czytanie Naszym Życiem

    OdpowiedzUsuń
  7. Po ksiązkę nie sięgnę, ale na pewno obejrzę film, bo strasznie jaram się głównym bohaterem. Ma w sobie to przysłowiowe "coś", które uwielbiam u aktorów :D
    Pozdrawiam ciepło! :)
    Kasia z niekulturalnie.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam ale chcę to zrobić jak najszybciej mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie ją przeczytam ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Recenzja bardzo mi się podoba, krótko i na temat, przeplecione cytaty czyli coś co lubię. Zdecydowanie mam ochotę na tą książkę :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jedna z moich ulubionych książek z gatunku New Adult. Piękna, ciepła i wykonana ze starannością. Chociaż muszę przyznać, że gdybym trafiła na okładką filmową, to raczej bym po tę pozycję nie sięgnęła. Ta kwiatowo-maziajowa podstawowa wersja okładki jakoś bardziej do mnie przemawia :P
    A historia niby banalna, a jaka ciekawa. I chociaż domyśliłam się co i jak już na początku, to i tak dalsza lektura była bardzo przyjemnością.

    Zapraszam do mnie :)
    czyczytamtam.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam, oglądałam. Książka w 100% lepsza od filmu. Chce takiego Olliego na własność!
    Pozdrawiam i zaprasam do siebie :)
    https://okiembibliofila.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam, ani nie oglądałam, ale szczerze mówiąc, jakoś niezbyt mnie ciągnie :/ Chociaż może kiedyś spróbuję przeczytać i/lub obejrzeć :)

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń