niedziela, 16 czerwca 2019

[241] Małgorzata Rogala - "Cenny motyw"


~Witajcie kochani!

Chwilę mnie już tu nie było :D Większość egzaminów jest już jednak za mną, więc mam nadzieję, że moja aktywność blogowa powróci do normy :D
W przerwie nauki prawa, przygotowałam dla Was recenzję świetnego kryminału obyczajowego :)

Zapraszam do lektury!








Autor: Małgorzata Rogala
Tytuł: "Cenny motyw"
Ilość stron: 335
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 5 czerwca 2019








„Cenny motyw” to II tom serii o nietuzinkowej pani detektyw – Celinie Stefańskiej. Jej autorką jest Małgorzata Rogala, która często nazywana jest „królową polskiego kryminału”. Poprzednią część, tj. „Kopię doskonałą” przeczytałam ponad rok temu i bardzo pozytywnie ją wspominam. Było to wówczas moje pierwsze spotkanie z twórczością naszej rodzimej autorki, nie mniej jednak już wtedy byłam przekonana, że w przyszłości sięgnę po inne jej kryminały. I tak też się stało.




Zdrada małżeńska, zbrodnia, cenny pierścionek spływający krwią.
Aleksandra otrzymuje od swojego kochanka drogocenny pierścionek. Wkrótce zostaje zamordowana. Czy zbrodnia ma coś wspólnego z wyjątkową biżuterią? Celina Stefańska – prywatna detektyw, która przypadkowo trafia na miejsce morderstwa postanawia wszcząć dochodzenie. 
Śledcza stawia przed sobą jeszcze jedno trudne zadanie. Wobec nieudolności policji, postanawia odnaleźć morderców swoich rodziców i raz na zawsze zamknąć tę trudną sprawę. Czy Celinie uda się dotrzeć do bolesnej prawdy? Czy odkryje, kto stoi za traumą, z którą musi się borykać?


Główna bohaterka po raz kolejny zajmuje się sprawą związaną z kradzieżą. W poprzedniej części, na celowniku był obraz, a tym razem detektyw Stefańska ma do czynienia z biżuterią. W tym tomie kontynuowany jest również watek z „Kopii doskonałej”, a mianowicie rozwiązanie zagadki tragicznej śmierci rodziców Celiny.


To, co zdecydowanie jest największym atutem kryminałów Pani Rogali, to dopracowanie każdego, nawet najmniej istotnego wątku. Autorka po raz kolejny stworzyła dla czytelnika szansę wyimaginowanej podróży po europejskich państwach. W „Kopii doskonałej” mieliśmy okazję „przechadzać się” paryskimi uliczkami, a w „Cennym motywie” autorka pokazuje nam najpiękniejsze miejsca Pragi, stolicy Czech.


Nie da się ukryć, że książka ta, ma w sobie wartość edukacyjną. Dowiedziałam się wielu istotnych informacji dotyczących biżuterii, np. ich wyceny, ciekawostek związanych z historią sztuki, działania lombardów i antykwariatów.


Bohaterowie tworzą mieszankę przeróżnych charakterów i osobowości, które wzajemnie się uzupełniają. Wszyscy są bardzo sympatyczni, nie sposób ich nie polubić. Bardzo spodobał mi rozwój osobisty głównej bohaterki. W I tomie mieliśmy okazję obserwować jej walkę w demonami przeszłości. Natomiast w „Cennym motywie” mamy już do czynienia z bardziej pewną siebie kobietą, która za wszelką cenę chce odkryć, kto stoi za śmiercią jej rodziców.


Historia została napisana prostym i płynnym stylem. Małgorzata Rogala porusza w swych powieściach wiele wątków, dzięki czemu nawet gdy sprawa kryminalna stoi w miejscu, to i tak rozwinięcie pozostałych wątków nie pozwala nam przerwać lektury, choćby na moment.


„Cenny motyw” to świetnie skonstruowany kryminał obyczajowy. Pomimo , że preferuję bardziej brutalne  kryminały, to jednak lektura tej książki była dla mnie czystą przyjemnością. Autorce po raz kolejny udało się mnie zaskoczyć.


Jestem przekonana, że sięgnę po kolejne tomy przygód detektyw Stefańskiej, gdy tylko ukażą się na rynku wydawniczym. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji poznać twórczości naszej rodzimej autorki, to ze swojej strony mogę Wam gorąco polecić tą serię.




Moja ocena: 7/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.






Czytaliście któryś z kryminałów pani Rogali? Co o nich sądzicie? :)





Girl from Stars

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam do tej pory ani jednego kryminału Rogali. Jestem bardzo ciekawa tej autorki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo dobry kryminał. Ciekawi mnie czy bohaterka rozwiąże sprawę śmierci swoich rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele slyszalam o tej autorce, lecz nie miałam przyjemności czytać jej żadnej książki. Pozdrawiam i zapraszam do siebie 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Być może, to ta książka spowoduje, że zaczynę poznawać twórczości autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno mnie jakoś bardzo mocno do niej nie ciągnie. Może za jakiś czas po nią sięgnę, ale niezbyt prędko to nastąpi.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilkakrotnie udało mi się czytać coś od tej pani i byłam zachwycona :) także na pewno i na tę pozycję się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń