czwartek, 5 sierpnia 2021

[387] Amo Jones - "Manik"

 

~Witajcie kochani!

"Dark romance" - lubicie czy wręcz przeciwnie?







Autor: Amo Jones
Tytuł: "Manik"
Ilość stron: 366
Wydawnictwo: Kobiece
Data premiery: 19 maja 2021








Pewna fatalna noc zapoczątkowała ciąg zdarzeń, od których nie było już odwrotu. Beat nie zamierzała dać się porwać tym niebiańskim oczom ani iście diabelskiemu uśmiechowi. O tak, doskonale wiedziała, kim był. Wszyscy wiedzieli. Ale to niczego nie zmieniało. Nie można uratować kogoś, kto nie chce być uratowany. Nie sposób wyciągnąć go z wód oceanu, jeśli sam przypiął się do kotwicy. Jej kotwicą okazała się maniakalna miłość, a sznur, którym się do niej przywiązała, spleciony był z tekstów piosenek Aerona Romanova-Reeda, znanego również jako Manik.

***

W 2018 roku miałam okazję przeczytać dwa pierwsze tomy serii „Elite Kings Club”, autorstwa Amo Jones i pamiętam, że byłam zaintrygowana tą mrocznością, jaka bije z historii tej autorki. To były moje początki z „dark romance” stąd też ogólna koncepcja historii przypadła mi do gustu. Sięgając po najnowszą powieść autorki pt. „Manik” chciałam sprawdzić, czy ponownie autorka mnie zachwyci. Co z tego wynikło?

Otóż nie było źle, ale obyło się bez fajerwerków. Było mrocznie i niebezpiecznie, ale chyba nie aż w takim stopniu, jakim się spodziewałam. „Manik” to nic innego, jak kolejny romans mafijny, który niestety nie posiada w sobie nic oryginalnego. Historia została opowiedziana z perspektywy zarówno Manika, jak i Beatrice. Jednak ta druga postać zazwyczaj nie wprowadzała niczego interesującego do fabuły.

Scen erotycznych jest stosunkowo niewiele. Tak naprawdę dominuje tutaj wątek mafii, w którą zamieszany jest główny bohater. W przypadku tej historii dzieje się dokładnie to samo, co we wcześniej wspomnianych książkach autorki – nie polubiłam się z bohaterami. Manik jeszcze ratuje tą historię i coś do niej wnosi, ale Beatrice jest totalnie bez wyrazu. Kompletnie nie rozumiałam jej toku myślenia, a tym bardziej podejmowanych przez nią decyzji.

Bardzo podoba mi się okładka książki oraz elementy graficzne zawarte przed każdym rozdziałem. Nie da się ukryć, że historie Amo Jones wydawane są w Polsce w genialnej szacie graficznej.

„Manik” to historia ta osób ceniących odważne i pełne ognia historie. Nie znajdziecie tu romantycznych wyznań ani ckliwej otoczki towarzyszącej zakochaniu, bowiem ten romans cechuje wulgarność, brutalność i niepewność.
Być może Wam się spodob. Ja jednak nie znalazłam w niej niczego, co sprawiłoby, że ta historia wyryła by mi się w pamięci na dłużej.






Moja ocena: 5/10





Za książkę "Manik" dziękuję Księgarni Internetowej Tania Książka.












Macie w planach lekturę "Manika"? 
Znacie inne powieści autorki? :)








Girl from Stars





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz