sobota, 21 sierpnia 2021

[390] Ann Rule - "Ted Bundy. Bestia obok mnie"

 


~Witajcie kochani!

Chwilę mnie tutaj nie było, ale jakoś nie miałam czasu ani ochoty na czytanie. Ale już do Was wracam i mam Wam coś ciekawego do polecenia. Zapraszam! :)







Autor: Ann Rule 
Tytuł: "Ted Bundy. Bestia obok mnie"
Ilość stron: 560
Wydawnictwo: SQN
Data premiery: 28 lipca 2021







Pierwsze polskie wydanie klasyki true crime!

Przerażająca do szpiku kości i zaskakująco intymna legendarna już książka Ann Rule to opowieść kobiety, która zdaje sobie sprawę, że chłopak z dyżurki obok, jej przyjaciel, wrażliwy pracownik telefonu zaufania, to potwór w ludzkiej skórze.

Każdej przewróconej stronie towarzyszy zimny dreszcz, bo czy tak naprawdę znamy naszych bliskich?

Ted Bundy był jednym z najokrutniejszych amerykańskich seryjnych morderców, który przyznał się do zabicia przynajmniej trzydziestu sześciu młodych kobiet na terenie całego kraju. Skazano go na śmierć za trzy zabójstwa.

Korzystając z prywatnej korespondencji z Bundym, prowadzonej aż do jego egzekucji, Rule kreśli fascynującą opowieść rozpiętą między osobistą perspektywą a zawodowym profesjonalizmem dziennikarki będącej na tropie seryjnego mordercy, charyzmatycznego i inteligentnego człowieka, którego miała za przyjaciela.

***

Ted Bundy to postać, która swego czasu „obiła mi się o uszy”, choć nigdy nie zagłębiałam się w jego historię. „Bestia obok mnie” zaciekawiła mnie głównie dlatego, że napisana została przez jego przyjaciółkę.

Już na wstępie muszę przyznać, że ta książka jest świetna. Choć biografie nigdy nie były gatunkiem w którym się lubowałam, to jednak tym razem się skusiłam i nie żałuję. „Bestię obok mnie” czyta się jak dobry kryminał. Czasem aż zapominałam, że te straszne zbrodnie wydarzyły się naprawdę. Że Ted Bundy to nie jest kolejna postać literacka, ale prawdziwy człowiek, który za swe zbrodnie został skazany na krzesło elektryczne.

Nie ma co ukrywać, postać ta jest wyjątkowa intrygująca. To, jak potrafił zwodzić wszystkich za nos, popełnić tak wiele zbrodni i przy tym nie zostawić żadnego śladu, momentami robiło piorunujące wrażenie. Umiejętnie manipulował innymi ludźmi (zwłaszcza kobietami) i do końca utrzymywał, że jest niewinny, pomimo obarczających go dowodów.

W książce zawarte są liczne fragmenty listów i rozmów telefonicznych, jakie przeprowadziła autorka z Bundym. To daje nam jeszcze szerszy obraz tego, jakim człowiekiem był Ted. Z jednej strony przystojnym, czarującym, szarmanckim i inteligentnym facetem, pracującym w Centrum Zarządzania Kryzysowego, przy tzw. telefonie zaufania. Ted miał jednak drugą, mroczną stronę – był bezwzględnym, nieczułym i żądnym zemsty potworem.

„Ted Bundy. Bestia obok mnie” to kompendium wiedzy o jednym z najgorszych morderców, jaki stąpał po ziemi. W wydaniu tym zawarte są również fotografie, a także najczęstsze pytania, jakie mailowo otrzymywała autorka (dotyczące Bundy’ego) wraz z odpowiedziami.

Czytając tę książkę czułam jednocześnie strach i niedowierzanie, ale również pewnego rodzaju fascynację tą postacią (o ile można tak to w ogóle określić).





Moja ocena: 8/10







Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu SQN.










Znacie tę postać?
Macie w planach tę książkę?








Girl from Stars



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz