wtorek, 17 maja 2022

[440] Josie Williams - "Zagubiony"


 ~Witajcie kochani!

Zapraszam na najnowszą recenzję ♥







Autor: Josie Williams
Tytuł: "Zagubiony"
Ilość stron: 303
Wydawnictwo: Harper Collins
Data premiery: 27 kwietnia 2022







Piętnastoletnia wrażliwa Maggie z trudem odnajduje się w kolejnej rodzinie zastępczej. Została sama na świecie – ojca nigdy nie było, matka zmarła, a ukochana babcia cierpi na demencję. Wizyty u babci w szpitalu i zatapianie się w książkach to teraz cały świat Maggie.

Pewnego dnia zamyślona Maggie o mało nie wpada pod samochód – Ryder ratuje jej życie, a ona zakochuje się w nim bez pamięci. Problemem w tym, że… Ryder nie żyje od pięciu lat. Uwięziony między życiem a śmiercią złamał zasady, byle tylko być jak najbliżej tej, dla której, mimo wszelkich przeciwności losu, kompletnie stracił głowę…

***

Josie Williams to pseudonim Kirsty Moseley, popularnej autorki powieści młodzieżowych, takich jak „Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno”. Tym razem autorka próbuje swoich sił w zupełnie innym gatunku. Jak jej poszło? Całkiem nieźle, choć mam kilka zastrzeżeń.

W moim odczuciu dużo wątków zostało potraktowanych po macoszemu. Jednym z nich jest motyw duchów. Autorka miała tutaj szerokie pole do popisu, a tak naprawdę zaserwowała nam jakieś ochłapy informacji. Drugim takim wątkiem był wątek rodziny zastępczej. Nie był on kluczowy, nie mniej jednak dość istotny. Dlatego nie rozumiem, dlaczego zaczął się rozwijać dopiero w ostatnich rozdziałach.

Historia została przedstawiona z dwóch perspektyw, dzięki czemu mamy szersze spojrzenie na dane wydarzenia. Zakończenia domyśliłam się gdzieś w połowie książki, przez co ostatnie rozdziały nie były dla mnie żadnym zaskoczeniem.

W ogólnym rozrachunku podobała mi się ta historia. Pełna niewinnej i czystej pierwszej miłości. Ukradkowe spojrzenia, muśnięcie dłoni, pierwszy pocałunek – ta opowieść miała w sobie sporo uroku. Mimo wszystko oczekiwałam chyba czegoś więcej.

„Zagubiony” to słodko-gorzka historia. Choć jest to paranormal romance to jest to przede wszystkim opowieść o stracie, śmierci i żałobie. O umiejętności pójścia naprzód, po stracie najbliższych. Myślę, że spodoba się osobom, które dopiero zaczynają przygodę z tego typu historiami.





Moja ocena: 6/10





Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Harper Collins Polska.








Lubicie historie z gatunku paranormal romance? ♥





Girl from Stars


1 komentarz:

  1. Przepiękna okładka. Właśnie szukałam czegoś młodzieżowego jako prezent dla młodszej kuzynki, a niestety sama już nie jestem na bieżąco z tą tematyką w książkach.

    OdpowiedzUsuń