wtorek, 7 listopada 2023

[531] Agatha Christie - "Noc w bibliotece"

 

~Witajcie kochani!

Korzystacie jeszcze z bibliotek? Czy sięgacie tylko po powieści z własnych zbiorów? ♥






Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Noc w bibliotece"
Ilość stron: 206
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 3 listopada 2021







Skandal! W bibliotece pułkownika Bantry’ego znaleziono zwłoki młodej kobiety. Jej tożsamość pozostaje zagadką, a podejrzenia mieszkańców St. Mary Mead padają na pana domu. Czyżby szanowany arystokrata miał jakieś mroczne tajemnice? Może chciał się pozbyć niewygodnej kochanki, gdyż ofiarą jest atrakcyjna tancerka z ekskluzywnego hotelu.
Żona pułkownika, oburzona tymi podejrzeniami, wzywa pannę Marple – starą znajomą o nieprzeciętnych zdolnościach śledczych.

***

Kilka kryminałów Agathy Christie już za mną i nadal zdecydowanie preferuję historie, w których główne skrzypce gra Hercules Poirot. Nie zmienia to jednak faktu, że „Noc w bibliotece” bardzo mi się podobała i dzięki niej w końcu zrozumiałam jaki problem mam z panną Murple.

Hercules Poirot jest w danej historii od początku do końca. Zadaje nietypowe pytania i często zwraca uwagę na szczegóły, które większość z nas zapewne by pominęło. Z kolei panna Murple jest w moim odczuciu traktowana jako dodatek. Wszyscy zachwalają jej umiejętności detektywistyczne, choć tak naprawdę ona tylko obserwuje rozwój wydarzeń, by w ostatnich rozdziałach przedstawić spektakularne rozwiązanie zagadki. Cały sekret jej sukcesów jako detektyw tkwi tylko i wyłącznie w tym, iż zna ludzkie charaktery. Dla mnie jednak to trochę za mało.

Całą historię przeczytałam w ciągu jednego dnia. Po raz kolejny autorka zaskoczyła mnie zakończeniem historii, choć wydaje mi się, że dawała bardzo niewiele wskazówek, przez co odkrycie prawdziwego mordercy dla mnie, jako czytelnika było niemożliwe.

Mało tej panny Murple w historiach, które ona rozwiązuje. Mimo to, z pewnością sięgnę po inne kryminały, z nią w roli głównej,, bo „Noc w bibliotece” czytało mi się wyjątkowo dobrze.






Moja ocena: 8/10







Znacie ten kryminał? ♥




Girl from Stars

1 komentarz:

  1. Czytałam! Lubię książki Agathy Christie. U mnie niedawno w dziale "Biblioteczka" też pojawiła się recenzja jej powieści. „Tajemnica Bladego Konia”, bez Poirota i Marple, ale ciekawie... ;)

    OdpowiedzUsuń