wtorek, 14 listopada 2023

[533] Agatha Christie - "Karaibska tajemnica"

 

~Witajcie kochani!

Jak często podczas czytania kryminałów udaje się Wam rozwikłać zagadkę? ♥






Autor: Agatha Christie
Tytuł: "Karaibska tajemnica"
Ilość stron: 224
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data premiery: 12 lipca 2023








Panna Marple, dzięki hojności swego siostrzeńca Raymonda, wypoczywa w luksusowym hotelu na jednej z wysp karaibskich.
Egzotyczne otoczenie bynajmniej nie oszałamia starszej pani, a gdy zostaje zamordowany emerytowany major - stary, nieszkodliwy nudziarz - panna Marple rozpoczyna prywatne śledztwo. Swoim zwyczajem porównuje ludzi i sytuacje do znanych sobie osób i wydarzeń z sennego miasteczka St Mary Mead...
I jak zwykle rozwiązuje niezwykle zagmatwaną zagadkę.

***

Ta historia z panną Murple z pewnością różni się od tych, które już miałam okazję poznać. Po raz pierwszy starsza pani jest w tej historii od samego początku do samego końca. Rozwiązuje zagadkę morderstwa zupełnie samodzielnie. Nie znajdziecie tu typowego policyjnego śledztwa – oficjalnych przesłuchań, zbierania dowodów itp. Tym razem panna Murple gra pierwsze skrzypce.

Sama zagadka nie jest aż tak bardzo intrygująca a „Karaibska tajemnica” nie trafi ona do grona moich ulubionych kryminałów autorki, nie mniej jednak spędziłam z nią całkiem przyjemny czas. Tym razem (w moim odczuciu) bohaterowie historii są dość mało wyraziści. Gdyby nie pan Rafiel, schorowany milioner, posiadający niezwykle cięty język, oceniłabym zapewne tę historię nieco niżej. A dzięki duetowi Rafiel & panna Murple bawiłam się znacznie lepiej.

Bardzo spodobał mi się watek zaburzeń psychicznych. Mimo iż poznałam parę powieści autorki, to jak dotąd nigdy nie spotkałam się z takim motywem. Został on ciekawie poprowadzony i dodał dodatkowego koloru historii.

Nic dodać, nic ująć – kryminały Christie to kawał dobrej rozrywki. Nie powtarzalny klimat, zawiłe zagadki i zaskakujące zakończenia – to wszystko możecie znaleźć w jej kryminałach.




Moja ocena: 7/10




Czytaliście? Znacie inne historie autorki? ♥



Girl from Stars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz