piątek, 26 lipca 2019

[250] Katy Loutzenhiser - "Jeśli tam jesteś"



~Witajcie kochani!

Tą dość późną, wieczorową porą, zapraszam Was na recenzję ciekawej powieści dla młodzieży :)









Autor: Katy Loutzenhiser
Tytuł: "Jeśli tam jesteś"
Ilość stron: 299
Wydawnictwo: IUVI
Data premiery: 19 czerwca 2019









Początkowo zastanawiałam się czy „Jeśli tam jesteś” nie będzie zbyt młodzieżową powieścią, która zwyczajnie do mnie nie trafi. Coś jednak było w tym opisie fabuły, że postanowiłam dać tej opowieści szansę. I to była dobra decyzja. Co prawda nie jest to historia wybitna i z nóg mnie nie zwaliła, jednak jest to z pewnością ciekawa propozycja dla młodzieży, w sam raz na lato. 


Zan, której najlepsza przyjaciółka Priya niedawno wyprowadziła się do Kalifornii, jest zdruzgotana, gdy ich kontakt nagle się urywa. Jakby tego było mało, Instagram Prii zamienia się w strumień usianych błędami, banalnych postów na temat nowego, wspaniałego życia – zupełnie nie w jej stylu…
Wszyscy powtarzają Zan, że powinna dać sobie spokój i pozwolić dziewczynie zacząć od nowa. Jednak dopóki Zan nie usłyszy tego z ust Prii, nie będzie w stanie pogodzić się z faktem, że ich przyjaźń dobiegła końca.
Dopiero kiedy w szkole pojawia się „nowy” – Logan – Zan zaczyna otwarcie mówić o tym, jaka czuje się nieszczęśliwa, zagubiona i zdradzona. Chłopak z ochotą przyłącza się do prowadzonego przez nią śledztwa, mimo że wszyscy dookoła uważają podejrzenia Zan za niedorzeczne. Sprawa staje się naprawdę poważna, kiedy Zan w najnowszym selfie Prii odkrywa coś, co rzuca nowe światło na jej niepokojące milczenie.
Może Priya nie odpisuje na maile nie dlatego, że nie chce, tylko że nie może? 


„Jeśli tam jesteś” to debiutancka powieść Katy Loutzenhiser. Porusza ona w niej wiele wątków m.in.: detektywistyczny, miłosny, choć nie da się ukryć, że jest to historia przede wszystkim o przyjaźni. 


Autorka wykreowała grono świetnych bohaterów. Pomimo swojego wieku byli oni bardzo dojrzali i od razu zyskali moją sympatię. Żałuję jednak, że pani Loutzenhiser nie rzuciła nieco więcej światła na postać Logana, który mocno mnie zaintrygował. Duży plus dla autorki za dobrze poprowadzony wątek pierwszej miłości. Stopniowo rozwija ona relację pomiędzy Zan a Loganem, czyniąc ją niezwykle uroczą i przede wszystkim wiarygodną. 


Myślę, że powieść ta spodoba się młodszym czytelnikom. Intrygująca fabuła, zagadki, nowe tropy znalezione przez głównych bohaterów – to wszystko bardzo podsyca ciekawość czytelnika, przez co ciężko choć na moment oderwać się od lektury. 


Jedyne do czego mogłabym się przyczepić to zakończenie. Spodziewałam się czegoś bardziej dramatycznego, ekscytującego. Co nie oznacza, że finał jaki zaprezentowała nam autorka jest zły. Mnie jednak nie do końca usatysfakcjonował. Być może zapomniałam, że jest to młodzieżówka a nie kryminał czy thriller. 


„Jeśli tam jesteś” to połączenie powieści detektywistycznej i obyczajowej, z ciekawie skonstruowaną fabułą, sympatycznymi bohaterami, poruszająca ważne tematy w niezwykle lekki sposób. Idealnie sprawdzi się jako wakacyjna lektura. 





Moja ocena: 7/10 





Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu IUVI.







Co sądzicie o tej powieści? Macie ją w swoich czytelniczych planach? :)




Girl from Stars

5 komentarzy:

  1. Nie mam w planach, bo wcześniej nawet o niej nie słyszałam, ale faktycznie może się okazać ciekawa. Myślę, że nie tylko dla młodszych, bo wątek przyjaźni jest bardzo ponadczasowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią polecę ja mojej kuzynce 😀
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej ksiażce, ale nie trafia w moje gusta. jednak cieszę się, że była fajna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że i mi by się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmmm.... ja to chyba jestem już za stara na tego typu opowiastki :D
    rebellek.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń