środa, 15 kwietnia 2020

[293] Katarzyna Olubińska - "Kobieta w wielkim mieście"


~Witajcie kochani!

Święta, święta i po świętach :) Trzeba wrócić do nauki, pracy i obowiązków.
Jednak gdy tylko znajdziecie wolną chwilę zachęcam do sięgnięcia po jakąś dobrą literaturę. Być może to będzie książka, o której dziś chcę Wam co nieco opowiedzieć :)







Autor: Katarzyna Olubińska 
Tytuł: "Kobieta w wielkim mieście"
Ilość stron: 400
Wydawnictwo: WAM
Data premiery: 11 marca 2020







Na zakończenie szkoły średniej, jako nagrodę za dobre wyniki w nauce otrzymałam książkę Katarzyny Olubińskiej pt. „ Bóg w wielkim mieście”. Natłok nowych, napływających z każdej strony książek sprawił, że książka ta zeszła na dalszy plan.
Podczas pisania postu z zapowiedziami marcowymi natrafiłam na „Kobietę w wielkim mieście”. Początkowo myślałam, że to jakaś kolejna pozycja z feministycznymi hasłami, poglądami itp. Gdy jednak zobaczyłam nazwisko autorki, gdzieś z tyłu głowy zapaliło się światełko, że gdzieś już to nazwisko widziałam. 
Poszperałam, posprawdzałam, przy okazji poczytałam bloga autorki i stwierdziłam, że czegoś takiego jeszcze nie recenzowałam na swoim blogu…

Kobiecość – siła, która zmienia świat
Kobieta w wielkim mieście to cykl bardzo osobistych i wzruszających wywiadów z kobietami, które miały odwagę zawalczyć o swoje marzenia. To opowieść o sile miłości, trudnych relacjach, pasji zawodowej, codziennych problemach, pięknie kobiecości i macierzyństwa oraz o wierze, która pozwala przetrwać najtrudniejsze chwile. W każdej z tych historii odnajdziesz cząstkę siebie…
Katarzyna Olubińska, dziennikarka, autorka bestsellerowej książki Bóg w wielkim mieście, zaprosiła do rozmów niezwykłe kobiety. Swój kobiecy świat pokazały:

• Agnieszka Amaro
• Anna Dec
• Magdalena Grabowska (Bovska)
• Joanna Jędrzejczyk
• Anna Karwan
• Paulina Krupińska
• Magdalena Lamparska
• Marta Żmuda Trzebiatowska

To książka o Tobie i dla Ciebie.

„Kobieta w wielkim mieście” podzielona jest na osiem rozdziałów. Zawarte w nich wywiady przeplatają się z osobistymi zapiskami autorki. Dzieli się ona w nich swoimi doświadczeniami, wspomnieniami, które w jakimś stopniu ją ukształtowały. W każdym rozdziale porusza inne kwestie, dzięki czemu idealnie wprowadza w tematykę danego wywiadu.

Katarzyna Olubińska rozmawia z ośmioma niezwykłymi kobietami. Każda z nich reprezentuje inną osobowość, pracują one w różnych zawodach. Autorka porusza z nimi wiele kwestii, jednak wszystko sprowadza się do tego, jak postrzegają one kobiecość. Ile ludzi, tyle opinii, dlatego też w książce tej, znajdziecie osiem różnych (choć nie do końca) wizji i spostrzeżeń dotyczących kobiecości.

Nie jest to rodzaj książki, którą się pochłania w krótkim czasie. Te intymne rozmowy pełne zwierzeń, przemyśleń, zachęcają czytelnika do zatrzymania się choć na chwilę i przemyślenia pewnych kwestii. Wszystko wokół nas pędzi niesamowicie szybko, więc tym bardziej cieszę się, że dzięki tej książce mogłam choć na chwilę się zatrzymać i w spokoju pomyśleć.

Oprócz wspaniałego i wartościowego wnętrza, książka ta zachwyca swoim pięknym wydaniem. Projektem okładki zajęła się jedna z rozmówczyń autorki, a mianowicie Magdalena Grabowska – Wacławek, znana większości jako Bovska.

Myślę, że każda kobieta znajdzie w tej książce coś dla siebie. Część historii bardziej do mnie przemówiła, w większym stopniu mnie chwyciła za serce, a niektóre mniej. Z pewnością na dłużej zapamiętam rozmowę z Agnieszką Amaro i Anią Karwan. 
„Kobieta w wielkim mieście” to wspaniała książka, którą będę polecać każdej znanej i nieznanej mi kobiecie.



Moja ocena: 8/10






Znacie tą książkę? Co o niej sądzicie?
Czytaliście inne książki tej autorki? A może znacie blog "Bóg w wielkim mieście"? :)






Girl from Stars







4 komentarze:

  1. Mam w planach od długiego czasu tę książkę. Gdy tylko zobaczyłam ją u siebie w pracy, pomyslałam, że musi być ciekawa.

    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam i na razie nie planuje. Ważne, że tobie się podobała.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale planuję w najbliższym czasie:)
    Pozdrawiam ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń