poniedziałek, 20 marca 2023

[490] Natalia Brożek - "Wszystkie nasze granice"

 

~Witajcie kochani!

Z jaką książką rozpoczęliście ten tydzień? ♥






Autor: Natalia Brożek
Tytuł: "Wszystkie nasze granice"
Ilość stron: 376
Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki
Data premiery: 22 lutego 2023







Gaia Gilchrist zaczyna studia na Uniwersytecie Walta Whitmana w Bostonie. Pragnie zapomnieć o trudnej przeszłości i w pełni skupić się na rozwijaniu swojego warsztatu literackiego. Uczelnia, na której wykładają znani pisarze, wydaje się jej idealnym miejscem na rozpoczęcie nowego życia i spełnienie marzeń.

Gaia jest zmuszona zapisać się na wymagane na pierwszym roku zajęcia prowadzone przez Edgara Johanssona – profesora kreatywnego pisania słynącego z kontrowersyjnych metod. Aby uczynić ze studentów dobrych pisarzy, wymaga on od nich pełnej szczerości, przełamywania własnych granic psychicznych i mierzenia się z fobiami. Choć konieczność skonfrontowania się z pełną przemocy przeszłością to tortura, dziewczyna szybko odkrywa, że profesor budzi w niej równie wielką obawę co fascynację.

Sytuacja nieoczekiwanie komplikuje się jeszcze bardziej. Gaia dowiaduje się bowiem, że zajęła pokój po zmarłej studentce, do której jest bardzo podobna fizycznie. Choć Edgarowi niczego nie udowodniono, znajomi dziewczyny oskarżają mężczyznę o udział w zabójstwie.

***

To było dobre. Naprawdę dobre. Połączenie romansu z thrillerem to zdecydowanie jedno z ciekawszych połączeń. Zakazany romans, bohaterowie z trudną przeszłością, niewyjaśniona śmierć młodej studentki – idealne trio.

Do tej mrocznej części związanej z tajemniczym morderstwem młodej studentki nie mam chyba większych zastrzeżeń. Zupełnie inaczej wyobrażałam sobie zakończenie tego wątku, dlatego też bardzo się cieszę, że autorce udało się mnie zaskoczyć. Choć nie da się ukryć, że autorka z każdym kolejnym rozdziałem podsuwała pewne wskazówki, jednak ja je zupełnie inaczej zinterpretowałam.

Jeśli chodzi o romans – było ok, ale czegoś mi zabrakło. Jakiejś iskry, która bardziej by mną zawładnęła. Dzięki której uwierzyłabym w potęgę tego uczucia. Być może stało się tak za sprawą głównych bohaterów. Zarówno Gaia, jak i Edgar to postacie skomplikowane, momentami bardzo trudne do rozszyfrowania – zwłaszcza profesor. Bywały momenty gdy jego zachowania jednocześnie mnie przerażały i fascynowały.

Nie miałam dotąd okazji poznać innych powieści autorki, jednak po lekturze „Wszystkich naszych granic” z pewnością będę miała na oku jej twórczość. Pochłonęłam tę historię praktycznie w ciągu jednego dnia i z czystym sumieniem mogę ją Wam polecić.




Moja ocena: 8/10

 


Za książkę "Wszystkie nasze granice" dziękuję Księgarni Internetowej TaniaKsiazka.pl


Więcej świetnych powieści dla kobiet znajdziecie w Księgarni Internetowej TaniaKsiazka.pl! 





Macie w planach lekturę "Wszystkich naszych granic"? ♥





Girl from Stars

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz