środa, 22 marca 2023

[491] Micalea Smeltzer - "Wytrwałość dzikich kwiatów"

 

~Witajcie kochani!

Niepozorna okładka skrywająca emocjonalną historię - jaka książka pierwsza przychodzi Wam na myśl? ♥






Autor: Micalea Smeltzer
Tytuł: "Wytrwałość dzikich kwiatów"
Ilość stron: 384
Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki
Data premiery: 22 lutego 2023








Salem właśnie skończyła szkołę średnią. Niestety wciąż nie ma sprecyzowanego planu na dalsze życie. Postanawia więc chwilowo pozostać w rodzinnym miasteczku, gdzie pracuje w sklepie z antykami. Dziewczyna dorywczo podejmuje się również opieki nad dzieckiem nowego sąsiada. Ale czy to naprawdę dobry plan na najbliższy rok?

Thayer ma trzydzieści jeden lat i samotnie wychowuje sześcioletniego syna. Jest typem poukładanego i nieprzystępnego sztywniaka, który dokładnie planuje każdą minutę dnia. Mimo wątpliwości angażuje do opieki nad Forrestem żywiołową i spontaniczną sąsiadkę. Dzieli ich absolutnie wszystko: osobowość, temperament oraz etap życia, na którym obecnie się znajdują, a przede wszystkim wiek – aż trzynaście lat. Jednocześnie Salem i Thayer szybko się orientują, że są w stanie dać sobie właśnie to, czego najbardziej im dotąd brakowało.

***

Ta historia zmiażdżyła mnie emocjonalnie. Z każdą kolejną, przeczytaną stroną kradła moje serce by w ostatnich rozdziałach zgnieść je i podeptać. Pozostała we mnie ogromna pustka, którą (mam nadzieję) wypełni druga część.

Relacja między głównymi bohaterami totalnie mnie kupiła. Już od pierwszych stron czuć tą chemię między nimi. Salem jest bardzo dojrzała jak na swój wiek, przez co ta różnica w ich wieku była kompletnie niewyczuwalna.

Cała historia jest idealnie wyważona. Jest czas na radość, smutek, żal, miłość, refleksje. Warto zaznaczyć, że autorka porusza w swojej książce wiele trudnych tematów, m.in.: przemoc domowa, choroba i strata bliskich.

Cudownie było zaobserwować rozwijające się uczucie między Salem i Thayerem. Móc dostrzegać jak wiele się od siebie uczą, jak wzajemnie się o siebie troszczą. Dużo było takich momentów gdy moje serce zabiło szybciej, przy czym w moim odczuciu relacja między nimi nie jest bajkowa, nierealna. Bo bohaterowie powieści nie są idealni – mają w sobie wiele ran i blizn z przeszłości.

Ostatnie rozdziały złamały mi serce. Zupełnie nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy i miałam łzy w oczach. Nic nie wskazywało na to, że ta historia tak mnie poturbuje.
Nie dajcie się zwieść tej na pozór delikatnej okładce, bowiem skrywa w sobie niezwykle emocjonalną historię.





Moja ocena: 9/10




Za książkę "Wytrwałość dzikich kwiatów" dziękuję Księgarni Internetowej TaniaKsiazka.pl









Girl from Stars


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz