niedziela, 15 lipca 2018

TOP 5: Najlepsze książki I półrocza 2018



~Witajcie kochani!

Czas pędzi jak szalony, prawda? Połowa roku już za nami, a więc czas rozpocząć małe podsumowanie :D
Dzisiaj ranking 5 najlepszych książek pierwszego półrocza 2018 :D

Zapraszam!








Miejsce 5

B. N. Toler "Tam, dokąd zmierzamy"






Moja ocena: 8/10


Wciągający, pozbawiony schematów romans, z duchami w tle :D
Po raz pierwszy miałam do czynienia z relacjami człowiek & duch i przyznaję, że to pierwsze spotkanie było jak najbardziej udane.
Bardzo emocjonalna, zawierająca wiele pytań egzystencjalnych.
Szkoda tylko, że tych duchów było tak mało. Jeśli już bohaterka jest zmęczona niesieniem im pomocy i targa się na swoje życie, to oczekiwałabym czegoś więcej niż ... trzech duchów?
W każdym bądź razie świetna lektura, godna polecenia :D
Zainteresowanych odsyłam do recenzji :)









Miejsce 4

Marissa Meyer  "Cinder"






Moja ocena: 9/10



Jako iż jestem ogromną zwolenniczką bajek i baśni, podchodziłam do tej unowocześnionej wersji "Kopciuszka" z dość dużym dystansem. Dodatkowo, te wszystkie technologiczne terminy i ogólnie cała ta otoczka rodem z filmów science - fiction, to nie jest do końca to, co lubię. Bądźmy szczerzy - nie znoszę tego.
A tu taka niespodzianka - "Cinder" było rewelacyjne.
Przemyślana fabuła, zminimalizowany, ale napisany ze smakiem watek romantyczny, plus bohaterka, która jest "kobietą" inteligentną i niezależną. Czegóż chcieć więcej?
 Z pewnością w najbliższym czasie sięgnę po kolejne tomy tej serii :)








Miejsce 3

Brigid Kemmerer "Listy do utraconej"




Moja ocena: 9/10



"Listy do utraconej" to wzruszająca historia o stracie bliskich, poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi oraz zaakceptowaniu samego siebie. Jak na książkę z gatunku New Adult jest niezwykle dojrzałą pozycją, skłaniającą do wielu przemyśleń.
Autorka stawia w tej historii na coś więcej niż tylko ckliwy wątek romantyczny. To uczucie, które rodzi się między bohaterami jest zaledwie dodatkiem. Główni bohaterowie od razu skradli me serce dzięki swojej szczerości i autentyczności. Mają oni swoje wady, walczą z traumami z przesłości, nie są idealni. I to jest świetne.
"Listy do utraconej" to idealny przykład tego, że książka z gatunku New Adult, również może być wartościowa.









Miejsce 2

"Dziesięć poniżej zera"





Moja ocena: 9/10



Książka ta, zawiera wszystko to, co każdy dobry New Adult powinien mieć: ciekawą fabułę, dobre dialogi, świetnie wykreowanych bohaterów i oczywiście chwytające za serducho zakończenie.
"Dziesięć poniżej zera" to wzruszająca historia, przeplatana licznymi "potyczkami słownymi", ociekającymi ironią i sarkazmem, które kocham. Ta pozycja, to literacka podróż po najpiękniejszych miejscach Stanów Zjednoczonych. 
Zakończenie autentycznie wywołało u mnie ogromny uśmiech, świadczący o tym, że było to po prostu bardzo dobre.







Miejsce 1

E. K. Blair "Bang"




Moja ocena: 10/10



Boże drogi. Cóż to była za historia.
Połączenie dobrego erotyku z dopracowanym thrillerem psychologicznym.
Brutalna i odważna. Poruszająca tematy tabu.
Idealnie skonstruowana fabuła, nietuzinkowa bohaterka i fenomenalne zakończenie, które wprost rozłożyło mnie na łopatki.
Rewelacyjna!
Jeśli jeszcze jej nie czytaliście, powinniście szybko nadrobić zaległości :D Naprawdę warto!










I tak oto przedstawia się cały ranking 5 najlepszych pozycji :D
Czytaliście którąś z powyższych? Jak je oceniacie?

A jak wygląda Wasza Top-ka najlepszych książek I półrocza 2018 roku? :)







Girl from Stars









10 komentarzy:

  1. O wszystkich tych książkach słyszałam jednak żadnej jeszcze nie przeczytałam. Chyba najszybciej sięgnę po ,,Cinder''.

    Ja takiej topki nie tworzyłam i raczej nie będę jej teraz robić. Może bardziej pod koniec roku zrobię.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wymienionych czytałam tylko "Cinder" oraz "Listy do utraconej" i mogę przyznać Ci rację - obie pozycje są warte uwagi, świetnie się je czyta i nie bez powodu zyskały tak ogromną popularność. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnej nie czytałam, i powiem szczerze, że są zupełnie mi obce.
    Chyba jednak nie jestem na bieżąco. Dziękuje za 'cynk' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie z listy chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać "Cinder", widzę, że czytałaś świetne książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wymienionych czytałam tylko 'Listy do utraconej', ale ciekawi mnie też fenomen 'Cinder' :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytam żadnej z nich, ale ciekawi mnie "Cinder" i "Listy do utraconej".

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam "Listy do utraconej" i bardzo mi się spodobała ta książka. ;D
    Mam ochotę na "Cinder" z tej listy. ;)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  9. "Tam dokąd zmierzamy" i "Listy od utraconej" zdecydowanie się zgadzam! :D "Bang" i "Scarlet" leżą na półce, ale dobrze wiedzieć, że są tak dobre, że trafiły do topki, może szybciej się zmobilizuję, żeby je przeczytać :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie wydawnictwo NieZwykłe wie co wydawać :D Z powyższych książek czytałam "Tam dokąd zmierzamy" i kocham tę książkę i Ike. Chociaż ja uważam, że większa liczba duchów spowodowałaby chaos. W końcu tak naprawdę chodziło o Ike. No i czy to nie było tak, że duchy objawiały się po kolei? W sensie, że widziała 2/3 tylko na raz? Nie ważne, książka zdecydowanie zasługuje na tytuł najlepszej :)
    "Listy do utraconej" - kolejna piękna książka. Chociaż mniej emocjonalna od wyżej wspomnianej, to i tak wywołała we mnie sporo uczuć. Mam nadzieję, że pojawi się też u nas kolejny tom o przyjacielu głównego bohatera (zapomniałam imienia :D) Jednym słowem zgadzam się - wartościowa.
    "Dziesięć poniżej zera" - czytałam na długo przed wydaniem, ale tak mi się podobała, że skakałam z radości jak ujrzałam ją w zapowiedziach. Na szczęście już mam książkę na półce i kwestią czasu jest, aż się za nią zabiorę.
    A jeśli chodzi o "Bang" to nie mogę się doczekać! Mam nadzieję, że ocenię ją również na max punktów. Oby szybko wyszły kolejne tomy, bo chcę już tę książkę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń