poniedziałek, 1 lipca 2024

[581] Stephenie Meyer - "Księżyc w nowiu"

 

~Witajcie kochani!

Wampiry czy wilkołaki? Co wolicie? ♥








Autor: Stephenie Meyer
Tytuł: "Księżyc w nowiu"
Ilość stron: 480
Wydawnictwo: Time4ya
Data premiery: 28 lutego 2024








Edward wciąż jest dla Belli najważniejszy. Są parą, ale związek z wampirem napotyka wiele przeciwności.

Wiosną Edward musiał bronić ukochanej przed swoim krwiożerczym pobratymcem, jesienią zakochani uświadamiają sobie, że był to dopiero początek ich kłopotów...

W tych trudnych dla Belli chwilach pojawia się Jacob, przyjaciel z dzieciństwa. Serce dziewczyny jest coraz bardziej rozdarte między miłością do Edwarda a przyjaźnią z Jacobem…

***

Od początku nie przepadałam za drugą częścią tej sagi. Zarówno w przypadku książki, jak i jej ekranizacji. Kolejny reread tego nie zmienił. Główni bohaterowie spartaczyli niestety ten tom…

Bella wzniosła się na wyżyny, w dziedzinie podejmowania durnych decyzji. Momentami aż ciężko uwierzyć, że ma się do czynienia z osiemnastoletnią dziewczyną. Edward, pomimo iż mam do niego ogromny sentyment, to jednak w tej części nie zaskarbił sobie mojej sympatii. On również kierując się różnymi pobudkami, działa irracjonalnie, podejmując czasem równie głupie decyzje, co jego ukochana.

Choć zawsze należałam do #teamEdward, to jednak muszę przyznać, że gdyby nie Jacob, to ta część byłaby zupełną porażką. Dopiero od momentu, w którym Jacob i Bella bliżej się poznają, fabuła zaczyna nabierać rumieńców. W końcu zaczyna się coś dziać, a czytelnik nie musi dalej męczyć się z monologiem Belli.

Choć tom ten porusza bolesny wątek rozstania, to jednak mi zabrakło w tym wszystkim emocji. Historia Belli i Edwarda jest jedną z najpopularniejszych historii miłosnych, a wszystko to, co zdarzyło się w drugiej części, spłynęło po mnie jak po kaczce.

Z biegiem czasu dostrzegam mankamenty tej sagi. Jednak mimo wszystko, mam ogromny sentyment do tej serii i cieszę się, że mam okazję poznać historię Belli i Edwarda po raz kolejny.
Na dniach zabieram się za trzecią część.





Moja ocena: 5/10

 

 



Znacie historię Belli i Edwarda? ♥




Girl from Stars

1 komentarz:

  1. Ja też z biegiem czasu dostrzegam mankamenty tej serii, ale mimo wszystko mam do niej ogromny sentyment.

    OdpowiedzUsuń