poniedziałek, 29 lipca 2024

[590] Donna Marchetti - "Hate mail"

 

~Witajcie kochani!

Chcielibyście mieć korespondencyjnego przyjaciela, z którym moglibyście wymieniać się listami? ♥







Autor: Donna Marchetti
Tytuł: "Hate mail"
Ilość stron: 415
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery: 3 lipca 2024







Naomi i Luca znają się od podstawówki, choć nigdy się nie spotkali. Zmuszeni w szkole do zawarcia korespondencyjnej przyjaźni z losowo wybranym uczniem z innej części Stanów Zjednoczonych, wysyłają do siebie złośliwe listy, które bardziej kojarzą się z regularną bitwą zaciekłych rywali niż z miłą znajomością. A mimo to oboje nie przestają na nie czekać.

Dwadzieścia lat później Naomi mieszka w Oklahomie i pracuje jako prezenterka pogody. Minęły dwa lata, od kiedy dostała od Luki ostatnią wiadomość. Ale pewnego dnia otrzymuje od niego list – bez adresu zwrotnego. Nie zastanawiając się długo postanawia go odnaleźć. Nie jest to proste, gdyż Luca jako żołnierz piechoty morskiej przemieszczał się dotąd po całym kraju i za granicą. Ale Naomi jest zdeterminowana. Mimo, że coraz więcej jej czasu i uwagi zajmuje przystojny sąsiad, który niedawno sprowadził się do jej domu - nie pozwoli, żeby to Luca miał ostatnie słowo.

***

Świetnie bawiłam się podczas lektury tej powieści. Jest to ten typ romansu, który swoim urokiem i dużą dawką humoru sprawia, że przymykam oczy na jego mankamenty.

Bardzo spodobał mi się motyw korespondencyjnych przyjaciół, choć stało się tak zapewne przez wzgląd na charakter tych wiadomości. Po przeczytaniu kilku pierwszych listów była trochę zaskoczona, jednak każdy kolejny bawił mnie coraz bardziej. Ich wzajemne uszczypliwości i obrażanie adresata, nadały tej powieści oryginalny charakter.

Rozdziały w których zawarte były treści listów podobały mi się zdecydowanie bardziej. To było ciekawe doświadczenie móc dzięki nim obserwować jak zmienia się ich relacja. Jak do wzajemnej niechęci i poniekąd nienawiści, wkrada się delikatny flirt.

Główny plot twist jest dość prosty do odgadnięcia, choć jego niektóre szczegóły były w moim odczuciu dość naciągane. Jest to jeden z wcześniej wspomnianych przeze mnie mankamentów. Drugim z nich jest naiwność Naomi, której myślenie czasem sugeruje, że jest nastolatką, a nie dorosłą kobietą. Mimo to spędziłam z nią miło czas i pochłonęłam ją w ciągu jednego dnia, a to o czymś świadczy.




Moja ocena: 8/10




Macie w planach lekturę "Hate mail? ♥



Girl from Stars 

1 komentarz:

  1. Na co dzień nie czytam takich książek, ale zapiszę sobie tytuł na gorszy moment, żeby w razie wu móc się zrelaksować. ;)

    OdpowiedzUsuń