poniedziałek, 15 lipca 2024

[585] Stephenie Meyer - "Zaćmienie"

 

~Witacie kochani!

Należycie do #teamEdward czy #teamJacob? ♥







Autor: Stephenie Meyer
Tytuł: "Zaćmienie"
Ilość stron: 556
Wydawnictwo: Time4ya
Data premiery: 19 czerwca 2024








Kiedy media zaczynają donosić o serii tajemniczych morderstw w Seattle, a do lasów wokół Forks powraca żądna zemsty wampirzyca, Bella uświadamia sobie, że znowu grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo. W dodatku, wiedząc, że jej decyzja może doprowadzić do odnowienia odwiecznego konfliktu pomiędzy wampirami a wilkołakami, zmuszona jest wybierać pomiędzy miłością Edwarda a przyjaźnią Jacoba. Zbliża się też zakończenie roku szkolnego, a więc termin przemiany - co Bella ma wybrać: życie czy śmierć?

***

Ta część miała dużo, naprawdę fajnych momentów. Dotyczyły one głównie bohaterów drugoplanowych. Historia Rosalie czy Jaspera, dodała świeży akcent tej historii. Bardzo spodobały mi się również legendy Quilletów. Dodatkowo, charakteru nabrała postać Charliego, który nie raz potrafił mnie rozbawić.

Największym minusem tej historii jest trójkąt miłosny, który niestety wypchnięty jest na pierwszy plan. Zazdrość Edwarda i Jacoba czasem wychodziła poza skalę, ale to, jak w tym wszystkim zachowała się Bella, to już woła o pomstę do nieba. W swoim niezdecydowaniu osiągnęła wybitny poziom. Chciała złapać przysłowiowe dwie sroki za ogon. Zjeść ciastko i mieć ciasto. Momentami zastanawiałam się, co ta dwójka w niej widzi.

O ile w drugiej części polubiłam Jacoba i żal mi go było, widząc jak traktuje go Bella, tak w „Zaćmieniu” zwyczajnie działał mi na nerwy. Był niesamowicie nachalny z tymi swoimi uczuciami. Momentami aż chciało się przewrócić oczami i potrząsnąć mocniej tą trójką.

Jeśli chodzi o ekranizację, to „Zaćmienie” jest zdecydowanie w mojej czołówce. Skupiając się jednak na samej książce, jestem zdania, że ta część jest delikatnie lepsza od dwóch pozostałych, choć ubolewam nad faktem, że fabuła opiera się głównie na wątku trójkąta miłosnego.






Moja ocena: 7/10




Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Time4ya.







Która część Sagi "Zmierzch" jest Waszą ulubioną? ♥





Girl from Stars


1 komentarz:

  1. Mam ogromną słabość do tej serii i raz na jakiś czas do niej wracam. Jednak ja swoje wydania mam jeszcze w starych okładkach.
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń