niedziela, 24 czerwca 2018

[171] Mark Twain - "Królewicz i żebrak"



~Witajcie kochani!

Weekend nieubłagalnie zbliża się ku końcowi. Zapewne większość spędzi go przed telewizorem, wytrwale kibicując naszym na mundialu :D 
Zarówno dla tych, co kochają piłkę nożną, jak i dla tych, co za nią nieprzepadają przesyłam świeżutką recenzję! :)

Zapraszam!






Autor: Mark Twain
Tytuł: "Królewicz i żebrak"
Ilość stron: 335
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data premiery: 14 maja 2018








Twórczość Mark’a Twain’a poznałam dzięki lekturze „Przygód Tomka Sawyera”, która bardzo mi się spodobała i była jedną z moich ulubionych lektur z podstawówki. Mając już dość schematycznych romansideł i nudnych thrillerów, z chęcią sięgnęłam po odrobinę klasyki.



Wzruszająca historia niezwykłej zamiany.
Tom i Edward są do siebie bardzo podobni, a jednocześnie zupełnie różni. Tom pochodzi z bardzo biednej rodziny, Edward – z królewskiej. Pewnego dnia chłopcy niespodziewanie zamieniają się rolami. Jak sobie poradzą w nowych sytuacjach? Który powinien zostać prawdziwym królem?
Ta historia podobno naprawdę wydarzyła się w XVI-wiecznym Londynie. Spisana przez Marka Twaina weszła do klasyki literatury dziecięcej i do dziś wciąga dużych oraz małych czytelników. Nowe wydanie z pięknymi ilustracjami bawi dowcipem Twaina i wzrusza losami chłopców, a także skłania do refleksji nad tym, czym właściwie jest sprawiedliwość.




Choć historia ta liczy sobie już wiele lat, to wciąż zachwyca. Wywnioskować to można dzięki coraz to nowszym wydaniom tego klasyku. To najnowsze,  zaserwowało nam Wydawnictwo Zysk i S-ka. Wersja ta, zachwyci Was nie tylko dzięki zawartej w niej historii, ale również dzięki niezwykłej szacie graficznej. Piękna grafika umieszona na twardej oprawie to zaledwie początek. W środku znajdują się liczne ilustracje „cieszące” oko i umilające lekturę. Książka zawiera również wstążkową zakładkę, dzięki której w każdej chwili można zaznaczyć miejsce przerwanej lektury, bez konieczności szukania zakładki.



Nie da się ukryć, że język Twaina zachwyca. Liczne opisy są niezwykle barwne, przez co z łatwością pobudzą wyobraźnię każdego czytelnika. 
„Królewicz i żebrak” to piękna historia, zawierająca morał. Autor wyraźnie nie pochwala w niej bogactwa. Tą książką pokazuje, że majątek, tytuły, wszelakie bogactwa nie czynią człowieka lepszym od innych. Każdy człowiek jest równy, niezależnie od tego do jakiej grupy należy. 
Suma summarum najważniejsza w końcu jest prawda.




Jestem przekonana, że „Królewicz i żebrak” zachwyci zarówno tych młodszych jak i starszych czytelników. Cieszy mnie ogromnie fakt, że tak wyjątkowa klasyka (na dodatek tak ślicznie wydana) zagości na stałe w mojej biblioteczce.






Moja ocena: 8/10








Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka.






Ktoś z Was czytał? :)
Jakie inne klasyki polecacie?







Girl from Stars

2 komentarze:

  1. Nie czytałam tej książki, ale miałam przyjemność oglądać kilka lat temu sztukę teatralną na jej podstawie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń